W ten sposób Škoda zamierza rzucić rękawice tanim samochodom z Azji. Wiadomo już, że nowy model powstanie na bazie pierwszej generacji Octavii (obecnie występującej pod nazwą Octavia Tour), ale będzie nieporównywalnie lepiej wyposażony, a co najważniejsze znacznie tańszy.

Zakłada się, iż podstawowa wersja napędzana będzie jednym z dwóch silników, a więc wysokoprężnym 1,9 TDI lub benzynowym 2,0 l. W standardowym wyposażeniu znajdzie się m.in. klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, układ ABS i ESP.

Nowy model, chociaż wywodzący się ze starego, bowiem produkowanego już od połowy lat dziewięćdziesiątych, otrzyma jednak nowoczesne komponenty i rozwiązania techniczne. Oczekuje się, iż światowa i tania Octavia będzie produkowana nie tylko w europejskich zakładach, ale także w Indiach, Chinach i w Południowej Ameryce.

Będzie to więc jeszcze jeden model w palecie Škody, która w najbliższych latach zamierza wprowadzić do produkcji m.in. mały SUV Yeti, facelifting Octavii II, Super Combi oraz być może siedmiomiejscowe MPV.