Dzisiaj, podczas rocznej konferencji prasowej zostaliśmy poinformowani o wynikach uzyskanych w 2006 roku przez grupę ŠKODA AUTO. Mieliśmy takze okazję porozmawiać z członkami kierownictwa na temat tegorocznych planów.

Ostateczny wynik finansowy jest zasługą calej grupy ŠKODA AUTO, a więc także spółek zależnych jak: Škoda Auto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko, s.r.o., Skoda Auto Polska S.A. a Skoda Auto India Private Ltd. I firmy OOO VOLKSWAGEN RUS.

Rok 2006 był dla marki Škoda niezwykle udany, szczególnie, że wpływu na ostateczne wyniki nie miała wciąż przedłużajaca się stagnacja na rynkach europejskich. Obroty wzrosły o 8,7 % i osiągnął 203,7miliardów koron, a operacyjny wynik okazał się wyższy o 34,5 % i wyniósł 14,6 miliardów koron. Dodatni wynik finanswoy jest efektem odpowiedniej polityki modelowej, wzrostu sprzedaży oraz z powodzeniem realizowanego programu optymalizacji procesu produkcji i wydatków.

Holger Kintscher, członek kierownictwa Škoda Auto odpoweidzialny za ekonomię, ubiegłoroczne wyniki ocenił następująco: „Rok 2006 okazał sie dla grupy Škoda Auto najlepszym w dotychczasowje historii. Potwierdza to, ze dysponujemy odpowiednim potencjałem do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników w przyszłości.“

Škoda Auto w 2006 roku wyeksportowała samochody, oryginalne części zamienne i inne komponenty w kwocie 164,2 mld koron, z udziałem w czekim eksporcie 7,7 %, co pozwoliło na utrzymanie pozycji najwiekszego czeskiego eksportera.

Liczba zatrudnionych w grupie Škoda Auto to 27.680 osób. W dniu 31.12.2006 r. Liczba stałych pracownikówŠkoda Auto a.s. wzrosła o 2,1 % do 23.034 osób. Zmniejszyła się do 3 358 osób liczba pracowników wypożyczonych na czas określony.

Detlef Wittig, prezes zarządu Škoda Auto określił dalszy rozwój grupy. „Rok 2006 był dla nas okresem wyjątkowym. Wprowadzilismy na rynek czwarty model Roomster, udało się przekroczyć znacznie granicę 500 000 wyprodukowanych w ciągu roku samochodów. Także i sprzedaż okazała sie dla nas rekordowa. W ramach dalszego rozwoju w 2007 roku planujemy, by był to czas nowej Fabii. Już pierwsze reakcje potwierdzaja, ze bedzie to udany model. W 2007 roku chcemy umocnić pozycję na rynkach europejskich oraz poszerzać możliwości w Chinach, Rosji i Indiach. Potwierdziliśmy nasze wielkie ambicje i jasno wytyczone cele na przyszłość.“

W minionym roku Škoda Auto przekazała użytkownikom 549.667 pojazdów, co stanowi wzrost o 11,7 % w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Najlepiej sprzedawała się Octavia, którą wraz z wersją combi kupiło 270.274 klientów, co stanowi wzrost o 15,8 %. Trzy wersje Fabii osiągnęły łacznie wynik 243.982 sztuk, a wiec o 3,1 % więcej niż rok wcześniej. Model Superb znalazł uznanie u 20.989 klientów, a Roomster 14.422 nowych właścicieli. Roomster już w pierwszym roku od wprowadzenia do produkcji uznany został za samochód roku w m.in. Estonii, Finlandii i Bułgarii, a w kategorii auta rodzinnego zdobył uznanie w Szwecji i Belgii.

W Europie Zachodniej Škoda zwiększyła sprzedaż o 9,1 % na 301.342 auta. Najlepszym rynkiem okazały sie Niemcy, gdzie sprzedano 118.527 egz., co dało 3,4 % udział w rynku.W krajach Europu Środkowej i Wschodniej (bez Republiki Czeskiej) Škoda przekazała klientom 146.612 pojazdów, co dało wzrost o 21,6 % ( w porównaniu z 2005 rokiem). Marka ta dominowała w takich krajach jak m.in. Polska, Słowacja i Rumunia. W Republice Czeskiej sprzedanych zostało 65.171 egz. tej marki.W krajach azjatyckich i zamorskich Škoda Auto sprzedała 36.541 vozů (+21,1%). Największy w tym udział mają Indie, Turcja i Egipt.