Nieco więcej spodziewano się po Octavii WRC i Fabii WRC. Przerwa po zakończeniu działalności zespołu fabrycznego w mistrzostwach świata nie potrwa jednak zbyt długo.Skoda przygotowuje swą nową broń – Fabię Super 2000. Zgodnie z założeniami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) już niebawem pojazdy wywodzące się z tej kategorii zastąpią dotychczas używane auta WRC, które są zbyt skomplikowane i bardzo drogie. Wybór czeskiej firmy padł na popularne "ludowe" auto – nową Fabię.Znakomite własności jezdne na asfalciePo zakończeniu jednego z etapów przygotowań Skoda Motorsport zaprosiła grupę dziennikarzy do zapoznania się z możliwościami nowego auta do Auto Moto Centrum w Beli pod Bezdezem. Przedstawicieli prasy wozili doświadczony Austriak Raimund Baumschlager oraz utalentowany czeski kierowca Jan Kopecký. Wcześniej w testach Fabii S2000 uczestniczył także dwukrotny rajdowy mistrz świata oraz zdobywca pucharu świata w rajdach cross-country Carlos Sainz. Cała trójka potwierdza ogromny postęp prac nad rozwojem sportowej wersji popularnego modelu Skody.Podczas jazd pod malowniczym XIII-wiecznym zamkiem Bezdez szczególne wrażenie sprawiło znakomite trzymanie się drogi przez nową Fabię.Auto było jakby przyklejone do asfaltu. Mechanicy zespołu idealnie ustawili twardość samochodu poprzez właściwy dobór stabilizatorów obu osi oraz sprężyn. Ciekawe, czy pojazd podobnie będzie zachowywać się na luźnych nawierzchniach? Oczekiwanie na pierwszy ostry rajdowy startFabia S2000 także znakomicie hamuje. To zasługa układu przygotowanego przez włoską firmę Brembo. W rajdach asfaltowych z przodu stosuje się wentylowane tarcze o średnicy 355 mm, natomiast z tyłu o wymiarze 300 mm. W imprezach szutrowych wszystkie tarcze mają identyczną średnicę – 300 mm. Jednostka napędowa auta wywodzi się z dwulitrowego silnika FSI 110 kW ze Skody Octavii, którego moc ze 150 KM podniesiono do około 280 KM. Fabia wyposażona jest w sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów z trzema dyferencjałami mechanicznymi. Pierwszy start Fabii S2000 spodziewany jest na Rajdzie Barum. Tam jednak pojedzie poza konkurencją jako tzw. zerówka. Ostry start nastąpi pod koniec roku po uzyskaniu niezbędnej homologacji. Pierwszą wygraną już odnotowano. Michael Jernberg na aucie zbudowanym na bazie Fabii S2000, napędzanym 520-konnym silnikiem turbo, wygrał w Austrii wyścig Dywizji 1 rallycrossowych mistrzostw Europy.
Skoda Fabia Super 2000 - Nowa sportowa broń Skody
Na rajdowych trasach Skody odnosiły wiele cennych sukcesów. Do najlepszych w swej kategorii należały modele 130 RS, Favorit i Felicia Kit Car.