Octavia Scout obok Roomstera Scout i Fabia Scout jest topową wersją tej uterenowionej rodziny i oferuje napęd czterech kół.
Model ten otrzymał wraz ze zmodernizowaną Octavią nowe elementy nadwozia jak m.in. nowy kształt atrapy wlotu powietrza chłodnicy i nowe przednie reflektory. Masywny jest przedni zderzak ze światłami mgłowymi oraz funkcją doświetlania zakrętów. Ofertę barw nadwozia uzupełnia metalizowana Rosso Brunello.
Octavia Scout z prześwitem 179 mm otrzymała także elementy chroniące podwozie. W ofercie są dwa znane silniki współpracujące z sześciostopniową przekładnią manualną: benzynowy 1,8 TSI/118 kW spełniający wymogi normy Euro 5 oraz wysokoprężny 2,0 TDI PD DPF/103 kW wciąż z Euro 4. Tym razem turbodiesla z systemem common-rail nie doczekaliśmy się.
Dotychczas Octavia Scout trafiła do 22 tys. użytkowników. W Polsce model ten jest wciąż stosunkowo drogi i zapewne dużej kariery rynkowej nie zrobi.