Škoda Auto w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2008 roku sprzedała w Rosji o 80 proc. samochodów więcej niż przed rokiem. Najchętniej kupowanym modelem jest Octavia Tour.

Według prezesa zarządu Škoda Auto, Reinharda Junga, model ten będzie jeszcze produkowany przynajmniej przez najbliższe dwa lata, po czym jednak nie należy wykluczyc jego następcy.

Rynek rosyjski staje się coraz ważniejszy dla Škody i udział w nim systematycznie wzrasta. Obecnie samochody marki Volkswagen i Škoda montowane są w rosyjskim zakładzie Kaługa, w którym docelowo ma być produkowanych 150 tys. samochodów rocznie. Normalna produkcja rozpocznie się tutaj dopiero w przyszłym roku.

Jednak ze względu na bariery celno-podatkowe samochody są wciąż tutaj montowane z zestawów dostarczanych przez producentów. Na ironię, zestawy te powstają z już gotowych samochodów. Ponownie są one rozbierane w Mlada Boleslav i w Koszycach (Volkswagen z Europy i Meksyku). Rynek rosyjski chroniony jest 25 proc. cłem przywozowym.

W tym roku Škoda Autozamierza sprzedać w Rosji 50 tys. samochodów.