Wyniki sprzedaży jednoznacznie wskazują lidera rodzimego rynku motoryzacyjnego. Przez pół roku żadnej marce nie udało się wyprzedzić Skody, której modele pozostają najchętniej wybieranymi w przypadku zakupu nowego samochodu.

We wrześniu Skoda po raz kolejny wyprzedziła rywali. Sprzedała o blisko tysiąc samochodów więcej niż zajmujący drugą pozycję Fiat. W samym wrześniu na zakup samochodu marki Skoda zdecydowało się 3 438 nabywców (Fiat sprzedał dokładnie 977 sztuk mniej).

Wrześniowe wyniki wskazują również na wysoki udział w rynku. "Udział rynkowy Skody we wrześniu to 13,76%, jedyny ponad 10% w kraju. Wynik narastający 11,67% też jest obecnie najwyższym wynikiem w skali kraju i przy rosnącej sprzedaży pod koniec roku można się spodziewać tylko jego podwyższenia" - mówi Tomasz Koter, Kierownik Zespołu Sprzedaży Flotowej Skoda Auto Polska.

Najpopularniejszymi modelami w Polsce są Octavia i Fabia. W okresie styczeń-wrzesień sprzedano 13 475 sztuk modelu Octavia oraz 10 990 sztuk Fabii.

Marka także na arenie międzynarodowej, mimo panującego kryzysu, radzi sobie dobrze: wrzesień był najbardziej udanym miesiącem, jeśli chodzi o sprzedaż całkowitą w historii Skoda Auto. Nowych nabywców znalazły 69 023 samochody marki. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrost wyniósł aż 17%.

Rekord udało się osiągnąć zwłaszcza dzięki wynikom wypracowanym przez dealerów działających w Europie Zachodniej. W samych Niemczech Skoda sprzedała we wrześniu 16 806 pojazdów. Najlepiej sprzedającym się modelem była Fabia (28 053 sprzedane sztuki, wzrost o 31,4% w porównaniu z wynikami za wrzesień 2008).

Innym ważnym rynkiem, który wyraźnie przyczynił się do uzyskania rekordowych wyników, były Chiny, gdzie sprzedano 14 328 samochodów (wzrost o 187,9%).