Poza oficjalną prezentacja nowego modelu była też okazja do uzyskania odpowiedzi pytania dotyczące przyszłosci nowego modelu. Odpowiadał Eckhard Scholz, członek kierownictwa Škody Auto, odpowiedzialny za rozwój techniczny.
Jakie są plany produkcyjne nowego Superba? Obecne zainteresowanie to 30 tys. samochodów rocznie. W tym wersja Combi ma stanowić 60 proc. sprzedaży. Nie wykluczamy zwiekszenia produkcji z 30 tys. do 35. tys. egz.
Kiedy Superb Combi otrzyma silnik 1,6 TDI CR? Jaka jest przyszłość silnika 1,9 TDI PD? Dokładnych terminów zmiany generacji jeszcze nie mamy, ale mogę potwierdzić, że silniki TDI PD zakończą swój żywot pod koniec 2010 roku ze względu na wymagania normy Euro 5, której już nie są w stanie spełnić. Zostana zastapione jednostkami z systemem common-rail.
W Chinach Superb sprzedawany jest z silnikiem 2,0 TSI. Czy także taka wersja będzie dostępna w Europie? Na to pytanie nie ma obecnie konkretnej odpowiedzi, ale nie wyklucza się wprowadzenia takiej opcji.
>
Chiński Superb ma tylne światła diodowe. Czy wprowadzone one zostana do wersji europejskiej? Te zmiany są przewidziane, ale zapewne nie wcześniej niż podczas wprowadzenia faceliftingu.
Kiedy doczekamy się w ofercie kolejnych systemów ułatwiających życie kierowcy? Adaptacyjnego tempomatu, head-up display...Z punktu widzenia technicznego nie ma żadnych przeszkód, ale wszystko zależy od tego do ilu samochodow możemy te systemy zamontować (zamówienia). Mała liczba zamówień, to znaczne koszty. Superb musi być konkurencyjny cenowo.
Czy pojawi się przekładnia DSG z silnikiem 1,4 TSI? Ze względow konstrukcyjnych nie ma w tym żadnych problemów, ale pytaniem jest liczba zainteresowanych.
Francuscy konkurenci (Laguna, 407, C5) montują do swoich modeli w tej klasie wysokoprężne silniki sześciocylindrowe. Co na to VW Group?Ze względów technicznych nie do wszystkich nowych modeli takie jednostki da się zamontować. Do nich beda montowane jedynie czterocylindrowe turbodiesle.
Dlaczego Superb Combi nie ma otwieranej tylnej szyby?O tym zadecydowały stosunkowo wysokie koszty.
Jaka jest przyszłość anteny dachowej Superba, gdy na Superbie Combi pojawiło się już nowocześniejsze rozwiązanie.? Na ten temat już długo dyskutowano. Techniczna komplikacją jest stosunkowo mała tylna szyba w Superbie liftback. Antena w wersji Combi jest zintegrowana z trzecią tylna szybą boczną. W przyszłym roku ten problem powinien zostać także rozwiązany.