Po raz pierwszy nowy Superb zaprezentowany został w Chinach 20. kwietnia 2009 roku podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Produkcja tego modelu w Chinach rozpoczęła się 11. czerwca 2009 roku.

Pierwsza generacja modelu Superb sprzedawana jest w tym kraju od 2005 roku jako Volkswagen Passat Lingyu.

„Chiny w ramach globalnej strategii Škoda Auto stały się jednym z naszych najważniejszych rynków i odgrywają znacząca rolę w rozwoju marki. Prezentacja modelu Superb Hao Rui to ważny krok do dalszej ekspansji. Do końca lipca 2009 roku udało nam się sprzedać w tym kraju ponad 56 tys. samochodów, a więc o 57,2 proc. więcej niż w tym samym okresie minionego roku. Rozszerzenie palety modelowej ma pomóc w zwiększeniu sprzedaży. Nasza strategia przewiduje w Chinach wprowadzenie każdego roku kolejnego nowego modelu,“ powiedział Reinhard Jung, prezes zarządu Škoda Auto.

Škoda Auto sprzedaje swoje samochody w Chinach za pośrednictwem ponad 200 punktów. Samochody produkowane są w partnerskim zakładzie Shanghai Volkswagen. W ofercie oprócz modelu Superb znajdują się także: Octavia Ming Rui i Fabia Jing Rui.

Superb Hao Rui jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia– Classic, Comfort, Comfort+ i Elegance z silnikami: 1.4 TSI, 1.8 TSI (118 kW) i 2.0 TSI (147 kW). Od wersji europejskiej różni się elementami chromowanymi nadwozia oraz diodowymi tylnymi światłami zespolonymi.

W tym roku Škoda zamierza zwiększyć sprzedaż w Chinach o przynajmniej 50 proc., co oznacza sprzedanie 90 tys. samochodów. Škoda Auto - dynamika wzrostu sprzedaży od 2006 r. do 2008 r.Kraj/rok200620072008Niemcy103 931112 452112 504Chiny66027 32559 284Česká republika65 17166 80658 001Rosja14 83527 53550 733Wielka Brytania38 80140 43037 072Polska28 78333 21033 986Ukraina19 00722 77528 524Rumunia20 15324 01522 937Włochy16 51519 10320 809Hiszpania24 86926 92019 519Francja16 75419 40419 480Słowacja21 38019 35817 809Austria16 94316 01216 700Indie12 10512 17016 051Belgia11 15214 00114 130Razem marka Škoda549 667630 032674 530

W pierwszej połowie 2009 Škoda sprzedała 18 573 modelu Superb drugiej generacji, co oznacza ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku.