Skoda ustanowiła bardzo dobry wynik sprzedaży w pierwszych 9 miesiącach 2012 roku na poziomie 717 200 szt. Liczba dostarczonych samochodów w tym czasie wzrosła o 7,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (styczeń - wrzesień 2011: 664 800 szt.).

"Skoda to marka, która pomimo panujących obecnie trudnych warunków rynkowych wciąż się rozwija" - powiedział Werner Eichhorn, członek Zarządu Skoda odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. "Sytuacja na niektórych rynkach europejskich pozostaje bardzo ciężka. Nam udało się jednak uzyskać wzrost sprzedaży i poprawić pozycję wśród producentów samochodowych. Nadchodzące wprowadzenie do sprzedaży modelu Rapid może dodatkowo poprawić sytuację Skody" - dodaje Eichhorn.

Skoda zanotowała niewielki spadek sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej, jednak wciąż uzyskując lepsze wyniki niż ogólna średnia rynku. Producent we wrześniu 2012 roku dostarczył w tym regionie 33 700 samochodów (wrzesień 2011: 35 200 szt.). Pomimo słabej sytuacji gospodarczej, wrześniowa sprzedaż Skody wzrosła m.in. w Niemczech (+9,2 proc.) i Wielkiej Brytanii (+1,1 proc.).

W Europie Wschodniej producent zanotował wzrost wrześniowej sprzedaży na poziomie 22,7 proc. (wrzesień 2012: 11 700 szt.; wrzesień 2011: 9500 szt.). Na rynek rosyjski marka dostarczyła aż 8800 samochodów, co daje 35,1 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W Europie Środkowo-Wschodniej we wrześniu 2012 roku samochody marki Skoda kupiło 9300 klientów. Rok wcześniej, w tym samym okresie producent sprzedał ich 10 400 szt. Na rodzimym, czeskim rynku marka dostarczyła 4600 aut (wrzesień 2011: 5100 szt.). W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2012 roku, producent podniósł swoją łączną sprzedaż w Europie Środkowej do 94 000 samochodów.

W Polsce we wrześniu 2012 roku zarejestrowano 1971 samochodów osobowych marki Skoda. Udział rynkowy w 2012 roku wynosi 12,41 proc., co daje o 0,75 pp. więcej niż w roku ubiegłym.