Skrzydlata strzała to znak rozpoznawczy samochodów czeskiej marki. Geneza obecnego logo związana jest z założycielem marki, Emilem Szkodą. Inspiracją były dla niego podróże do Ameryki Północnej, gdzie jego przewodnikiem był indianin. Strzała ma symbolizować szybkość i poczucie wolności. Mówi się, że logo Skody warte jest w przeliczeniu kilkaset milionów złotych.

Znak, choć cenny, był obiektem wielu żartów i nie zyskiwał zwolenników głównie za sprawą koloru. Zielone logo wygląda bowiem nieco niepoważnie i nie pasuje do charakteru marki.

Czesi już od kilku miesięcy zapowiadają zmiany w tej kwestii. W internecie pojawiały się już nawet pierwsze grafiki prezentujące domniemany wygląd nowego znaku firmowego. Okazuje się jednak, że logotyp będzie wyglądał inaczej, niż ten, który opisywaliśmy w listopadzie ubiegłego roku.

Nowe logo zostało zaprezentowane podczas zamkniętej konferencji dla dealerów z całego świata. Uczestnicy pokazu zostali zobowiązani do milczenia pod groźbą wysokich kar finansowych. Dziennikarze czeskiej gazety "Lidove noviny" dotarli jednak do tej cennej informacji.

Według nich, nowy znak Skody zachowa skrzydlatą strzałę, z którą Skoda kojarzy się jednoznacznie. Zmieni się natomiast to, co było najczęściej krytykowane, czyli kolor. Strzała nie będzie już zielona, a srebrna, tło zmieni się na czarne, a obramowanie będzie cieńsze i w srebrnym kolorze. Zniknie też napis "Skoda Auto". Czy to coś przypomina? Owszem... stare logo Skody, z czasów "przed Volkswagenem". Pamiętacie na przykład Skodę Favorit/Forman? Właśnie w czasach jej produkcji logo miało czarne tło, srebrną strzałę i srebrną obwódkę.

Skoda Forman Foto: Onet
Skoda Forman

Premiera nowego logotypu Skody odbędzie się już podczas salonu samochodowego w Genewie, na relację z którego zapraszamy już teraz, na stronę moto.onet.pl.

Czy nowe logo Skody ma szansę zmienić oblicze marki? Uważacie, że jest ładniejsze od poprzedniego? A może Skoda powinna całkiem zmienić swój znak firmowy i odejść od skrzydlatej strzały? Zapraszamy do dyskusji na forum!