Na podstawie najnowszych danych z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, całkowita sprzedaż nowych samochodów osobowych na rynku polskim w sierpniu wyniosła 22 626 szt., co oznacza wzrost w stosunku do sierpnia 2009 o 7,38 proc. i spadek w stosunku do lipca 2010 o 7,60 proc.
W sierpniu 2010 r. Skoda Auto Polska S. A. sprzedała 2571 aut (udział w rynku 11,36 proc.). Oznacza to wzrost o 11,78 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku. Od początku roku do końca sierpnia, sprzedaż modeli marki Škoda wyniosła 23 622 egz. i jest o 3,66 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W sierpniu 2010 r. najpopularniejszym modelem Škody była Octavia, która znalazła 1064 nowych nabywców.
Marka | I-VIII.2009 | I-VIII.2010 | Zmiana | Udział w rynku 2010 |
Skoda | 23 622 | 24 520 | -3,66 proc. | 11,50 proc. |
Fiat | 17 076 | 22 158 | -22.94 proc. | 8,31 poc. |
Volkswagen | 16 600 | 17 786 | -6,67 proc. | 8,08 proc. |
Ford | 16 382 | 18 134 | -9,66 proc. | 7,97 proc. |
Toyota | 15 861 | 19 712 | -19,54 proc. | 7,72 proc. |
Opel | 14 706 | 15 293 | -3,84 proc. | 7,16 proc. |
Renault | 12 011 | 11 340 | 5,92 proc. | 5,85 proc. |
Kia | 10 211 | 10 771 | -0,10 proc. | 5,97 proc. |
Peugeot | 8 909 | 8 061 | 10,52 proc. | 4,34 proc. |
Hyundai | 8 510 | 8 236 | 3,33 proc. | 4,14 proc. |
Rynek | 205 419 | 214 620 | -4,29 proc. | 100 proc. |