Golfa Country? Propozycja nie przyjęła się. Teraz wszystko ma się zmienić. Z takiego obrotu sprawy najbardziej zadowoleni będą amerykańscy dilerzy niemieckiego koncernu - tego typu pojazdy są w Stanach bardzo popularne. Dotychczasowi "okupanci" segmentu samochodów terenowych dla klientów z odpowiednio grubymi portfelami - Mercedes klasy M i BMW X5 - poczują oddech konkurenta na plecach. Zapowiada się, że jednym z atutów ma być przelicznik ceny do wyposażenia - dokładnie tą samą bronią Volkswagen chce walczyć z konkurentami luksusowego Phaetona. Na tegorocznym salonie w Paryżu Volkswagen ściągnie zasłonę z pierwszego terenowego auta nowych czasów - Touarega. Samochód, który powstał razem z Porsche Cayenne, ma wyznaczać nowe wzorce (ile razy już słyszeliśmy takie zapewnienia). Przyglądając się jednak liście produktów, których użyto do "wypieczenia" nowego modelu, można zaobserwować, że Volkswagen rzeczywiście stara się zrobić coś niespotykanego: pneumatyczne zawieszenie pozwalające na zwiększenie prześwitu do 300 mm (opcjonalne), elektronicznie sterowany napęd na 4 koła, blokady mechanizmów różnicowych poszczególnych osi, pakiet off-roadowy, dzięki któremu w celu zwiększenia właściwości terenowych można odłączyć stabilizatory. Taki przepis na auto zapowiada doskonałe możliwości terenowe. Ale inżynierowie z Wolfsburga nie zapomnieli także o komforcie podczas jazdy autostradą - także do tego Touareg jest właściwie wyposażony: z tyłu i z przodu zastosowano zawieszenie składające się z podwójnych wahaczy poprzecznych. W kilka miesięcy po oficjalnej premierze będzie dostępnych pięć jednostek napędowych: 2.5 litra, 5-cylindrowe TDI, 174 KM (od stycznia 2003), 3,2 litra V6, 220 KM (listopad 2002), 4,2 litra V8, 310 KM (styczeń 2003), 5.0 V10 TDI, 312 KM (listopad 2002), 6.0 W12, 420 KM (wrzesień 2003). Pięciocylindrowe TDI i benzynowe V6 będą seryjnie wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną, większe silniki z 6-stopniowym automatem. Dlaczego więc dopatrujemy się słowiańskich korzeni w aucie, którego głównym odbiorcą będzie rynek amerykański? Główną fabryką produkują najnowszego Volkswagena będzie słowacka Bratysława (tu już wytwarza się Polo oraz Golfa 4Motion). Na jednej taśmie będzie tam montowane także terenowe Porsche, jednak w tym przypadku ostateczny montaż przeprowadzany zostanie w fabryce w Lipsku. Auto z silnikiem 3.2 V6 ma kosztować w Europie Zachodniej 42 500 euro, wersja 5.0 V10 TDI 62 tys. euro.
Galeria zdjęć
Słowiańskie korzenie
Słowiańskie korzenie