W nadwoziu pojawiły się światła diodowe do jazdy dziennej, które już od 2011 roku będą obowiązkowo montować wszyscy producenci nowych samochodów. Nowe są też 15-calowe obręcze kół z metali lekkich.
Ciemny niebieski metalik barwy nadwozia zastąpiony zostanie jasnym odcieniem. Do palety barw dołączy matowa zieleń. We wnętrzu pojazdu zobaczymy nowe wskaźniki i ich ubarwienie, a na zewnątrz diodowe światła do jazdy dziennej. Za dopłatą możemy zamówić trójramienne koło kierownicy ze sterowaniem tempomatem oraz diodowe oświetlenie.
Nowością jest system multimedialny z 6,5-calowym ekranem, zintegrowany z nawigacją i zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Gniazdka USB i AUX dostępne są już w wersji podstawowej.
Zmodernizowany Smart ForTwo będzie jeszcze oszczędniejszy. Najsłabszy 40 kW turbodiesel będzie produkował jedynie 86 g CO2/km, co w praktyce oznacza granice 4 l/100 km oleju napędowego. Silnik benzynowy o mocy 45 kW będzie zużywał jedynie 4,2 l/100 km.
Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży zmodyfikowanego Smarta będzie dostępna limitowana edycja lightshine, która będze miała bardziej kolorowe wnętrze, system multimedialny z nawigacją, inne obręcze kół z metali lekkich oraz pokrycia siedzeń z logo serii.