To największy polski sukces w ME od wicemistrzostwa Janusza Kuliga w 2002 roku. Michał Sołowow był już trzykrotnie czwarty w końcowej puntacji (2004, 2006, 2007). Jak dotąd, z naszych kierowców w czołowej dwójce mistrzostw Europy finiszowali tylko Sobiesław Zasada, Andrzej Jaroszewicz, Marian Bublewicz, Krzysztof Hołowczyc i Janusz Kulig.

Sołowow wygrał końcową rundę mistrzostw z przewagą 2,5 minuty nad Volkanem Isikiem. Podobnie jak wczoraj, sięgnął po trzy bonusowe oczka, w sumie wywożąc z Antibes niemal komplet - 18 punktów. W rajdzie triumfował Nicolas Vouilloz, najszybszy na 13 z 18 oesów. Team Peugeot Total, który wrócił w ten weekend do akcji, odniósł podwójny sukces dzięki Stephane Sarrazinowi, drugiemu na mecie ze stratą 25,5 sekundy.

- W tym roku w Mistrzostwach Europy był bardzo wysoki poziom. Startowaliśmy w doskonałych rajdach, jeżeli chodzi o konkurencję i poziom trudności tras. Tempo na niektórych z nich było niesamowite - powiedział Michał Sołowow. - Na tegorocznym Antibes padły rekordy odcinków specjalnych, jeszcze z czasów rywalizacji samochodów WRC! W stosunku do naszych czasów z ubiegłego roku, jechaliśmy sekundę, dwie szybciej na kilometrze oesowym.

Tegoroczny sezon pokazał, że dominacja samochodów S2000 nad grupą N, jest zdecydowana. Zdarzają się wyjątki, bo przecież Włosi Paolo Andreucci w Mitsubishi Lancerze, czy Piero Longhi w Subaru potrafili być szybcy na asfaltach. Tegoroczny, szutrowy Rajd Polski również wygrała "enka". Ale wyraźnie widać, że auta S2000 to przyszłość. Rywalizacja w Mistrzostwach Europy była naprawdę super. Dobrze wspominam nawet takie zawody, jak Ypres czy Turcja, których nie ukończyliśmy.

Na razie nie mam planów na przyszły sezon. W ogóle się nad tym nie zastanawiałem. Ostatnio myślałem tylko o tym, żeby dobrze pojechać Antibes. Cieszę się, że nam się udało. To naprawdę wspaniały wynik. Dziękuję wszystkim, których praca doprowadziła nas na podium.

- Najfajniesze są takie momenty jak teraz. Jesteśmy na mecie, pojechaliśmy dobrze, zdobyliśmy tytuł Wicemistrzów Europy. Dzięki temu ten rajd będę długo wspominał - mówił Maciek Baran. - W tym roku nie brakowało również gorszych chwil, nieukończonych rajdów, na których oddaliśmy punkty rywalom. Ale to nie było z naszej winy, bo wyeliminowały nas awarie techniczne. To się zdarza. Druga połowa sezonu była znacznie lepsza, zarówno pod względem przygotowania samochodu, jak i samej jazdy.

Jestem szczęśliwy z tytułu Wicemistrza Europy. Wywalczyliśmy go po naprawdę ciężkim sezonie, dzięki pracy całego Zespołu, dlatego szampan na podium smakował dużo, dużo bardziej niż kiedykolwiek.

43. RALLYE D'ANTIBES

1. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger (F) Peugeot 207 S2000 3:21.10,9

2. Stephane Sarrazin/Jacques-Julien Renucci (F) Peugeot 207 S2000 +25,5

3. Michał Sołowow/Maciej Baran (PL) Peugeot 207 S2000 +4:21,1

4. Volkan Isik/Kaan Özsenler (TR) Fiat Punto Abath S2000 +6.51,2

5. Dominique Bruyneel/Jean-Charles Descamps (B/F) Subaru Impreza WRX STI N14 +16.50,7

6. Corrado Fontana/Carlo Cassina (I) Peugeot 207 S2000 +17.36,1

7. Antonin Tlustak/Jan Skaloud (CZ) Citroen C2 S1600 +17.51,0 (1. A6)

8. Julien Fabre/Guy Cavarero (F) Renault Clio S1600 +21.50,3 (2. A6)

9. Laurent Kandoyan/Carole Kandoyan (F) Renault Clio RS Ragnotti +22.21,3 (1. N3)

10. Massimo Canella/Silvio Gria (I) Renault Clio R3 +23.10,6 (1. A7)

KOŃCOWA PUNKTACJA MISTRZOSTW EUROPY

1. Rossetti 67, 2. Sołowow 65, 3. Isik 53, 4. Fontana 34, 5. Donczew 31, 6. Betti 29, 7. Tlustak 13.

Piloci: 1. Chiarcossi 67, 2. Baran 65, 3. Özsenler 53, 4. Walczew 31, 5. Barone 29.

Fot. Cersanitrally.pl