Ogólnopolska kampania społeczna na rzecz bezpieczeństwa została wzbogacona o test psychologiczny.

Obok kluczowego dla programu defensywnikierowcy.pl kursu e-learningowego, na stronie pojawił się również test psychologiczny: "Sprawdź, kim jesteś za kierownicą". Stworzony specjalnie na potrzeby serwisu, ma pokazać, że nasze emocje, postrzeganie i interpretacja zachowań innych uczestników drogi wpływają w sposób pośredni i bezpośredni na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Psychotest dla programu przygotowano na podstawie analizy współczesnych teorii osobowości i temperamentu. Wyszczególnione typy kierowców: defensywny, lękowy, beztroski, agresywny to - według twórców testu, psychologów z Laboratorium Testów Psychologicznych PsycheLab.pl - najczęściej obserwowane kategorie kierujących pojazdami na polskich drogach. Na podstawie analizy pytań i odpowiedzi ponad 100 kierowców zawodowych, udało się stworzyć możliwie krótki i diagnostyczny psychotest, umożliwiający poznanie typu kierowcy oraz najczęstszych zachowań na drodze.

Kolejna odsłona kampanii informacyjnej i promocyjnej programu defensywnikierowcy.pl ruszyła 9 kwietnia br. m.in. na portalu Onet.pl.

Latem 2009 r. dla uczestników programu rozpocznie się konkurs, w którym głównymi nagrodami będą praktyczne szkolenia z jazdy na autodromie i możliwość zdobycia tytułu "Kierowcy Roku 2009" programu www.defensywnikierowcy.pl - bezpieczne auto firmowe.

Marta Konopacka, dyrektor ds. komunikacji, Grupa Goodyear Polska:

Każdy kierowca ma wpływ na to, jak zachowuje się na drodze. Warto sprawdzić, co robimy niewłaściwie, prowadząc pojazd, co możemy poprawić w naszym stylu i technice jazdy. Tym samym powodujemy, że polskie drogi stają się bezpieczniejsze. Dzięki psychotestowi, który jest elementem kampanii Bezpieczne Auta Firmowe, kierowcy mają teraz szansę na uświadomienie sobie swoich błędów za kierownicą. To zapewne przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy również wśród kierowców aut firmowych, których udział w codziennym ruchu drogowym od kilku lat systematycznie rośnie.

Anna Cybulska, B2B marketing manager, BP Polska:

Firma BP Polska bez wahania przystępuje do drugiej edycji programu defensywnikierowcy.pl. Zawsze chętnie popieramy inicjatywy, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach.  Świadome uczestnictwo w ruchu drogowym, jazda z wyobraźnią i zgodnie  z przepisami jest warunkiem bezpiecznego podróżowania i pozwala dotrzeć do celu bez przykrych niespodzianek. Brawurowa jazda i brak oceny ryzyka to najczęstsze przyczyny wypadków. Dlatego zawsze warto pogłębiać swoją wiedzę i korzystać z okazji, które umożliwiają doskonalenie warsztatu kierowcy i zmuszają do refleksji nad stylem jazdy i sposobem traktowania innych użytkowników.

Agata Szczech, dyrektor Public Relations, Renault Polska:

Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, a bezpieczeństwo od lat stanowi priorytet dla Renault. Po ponad 50 latach doświadczeń i badań firma stała się liderem w dziedzinie bezpieczeństwa i posiada w swojej gamie aż 11 modeli, które zdobyły maksymalną liczbę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych niezależnej organizacji Euro NCAP. W zintegrowanym podejściu do bezpieczeństwa najważniejszym elementem jest czynnik ludzki. W Polsce Renault od lat angażuje się w edukację dzieci i dorosłych. Działająca od 2004 roku Szkoła Jazdy Renault oferuje szeroką paletę kursów doskonalenia techniki jazdy z naciskiem na jazdę defensywną. Spośrod ponad 7000 przeszkolonych klientów większość stanowili kierowcy firmowi.