To oznacza wzrost sprzedaży w porównaniu z dwoma pierwszymi miesiącami 2014 r. o 7 proc.

Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży nowych aut odnotowano w 7 krajach Unii: największy – o 32 proc. w Portugalii. Duży wzrost zainteresowania nowymi samochodami osobowymi zanotowano w Irlandii – o 28,3 proc. i w Hiszpanii – o 26,7 proc.

O 21,6 proc. wzrosła sprzedaż w Czechach, o 15,5 proc. na Węgrzech, o 12,3 proc. we Włoszech. Dwucyfrowy wzrost – o 11,5 proc. odnotowała Słowenia.

Największe europejskie rynki również odnotowały wzrosty sprzedaży, lecz nie tak spektakularne. Np. w Niemczech sprzedaż nowych aut wzrosła o 4,6 proc., we Francji o 5,3 proc., w Wielkiej Brytanii o 8,3 proc.

W styczniu i lutym 2015 r. najchętniej w Unii kupowano samochody grupy Volkswagena (VW, Audi, Skody, Seaty, Porsche, Bentleye) – w sumie klienci kupili 488 297 samochodów.

Drugie miejsce w popularności swoich modeli zajmuje grupa PSA (Peugeot i Citroen) – sprzedano 213 589 samochodów.

Grupa Renault (Renault plus Dacia) sprzedała 190 616 aut.

Ford sprzedał w ciągu 2 miesięcy 2015 r. 129 478 aut, Grupa Fiata (Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Jeep) – 127 876 aut, Opel wraz z Chevroletem – 122 062 auta, BMW razem z Mini – 116 655 samochodów, a Daimler (Mercedes i Smart) – 106 132 auta.

Jak wypadają w sprzedaży na terenie państw Unii marki japońskie i koreańskie?

Liderem jest Toyota (wraz z Lexusem) – sprzedała 89 058 nowych samochodów. Tuż za nią uplasował się Nissan – 80 588 aut, a na trzecim miejscu jest Hyundai – 62 220 aut.

Spokrewniona z Hyundaiem Kia sprzedała 50 645 samochody, Mazda – 24 448 auta, Suzuki – 22 404 sztuki, Mitsubishi – 18 144 szt.

Bardzo słaby wynik osiągnęła Honda, której auta w styczniu i lutym 2015 r. znalazły tylko 16 088 nabywców w całej Unii.