Według statystyk firmy Samar, we wrześniu zarejestrowano 38 147 nowych samochodów osobowych, czyli o blisko 8 proc. więcej (+2 822 szt.) niż w tym samym miesiącu 2019 roku i niemal 10 proc. (+3 434 szt.) więcej niż w sierpniu 2020 r. To wynik wyróżniający nas na tle całej Europy. Według ACEA, we wrześniu pod względem wolumenu sprzedaży Polska była 7. spośród 30 rynków UE.

Wrześniowy wynik wyśrubowały głównie firmy, których udział w sprzedaży aut nowych wzrósł do blisko 77 proc. (29,2 tys. rejestracji). Wśród klientów instytucjonalnych oczywiście najwięcej aut kupowały firmy leasingowe/CFM i firmy wynajmu. We wrześniu ich udział w rynku wyniósł 54,0 procent.

Sprzedaż aut we wrześniu – ostra walka czesko-japońska

Po ogłoszeniu wrześniowych wyników rejestracji najwięcej powodów do zadowolenia ma Toyota, która z 6 055 sprzedanymi osobówkami wyraźnie wyprzedziła Skodę (5 221 sztuk) i Volkswagena (3 087 sztuk). Toyota jest także liderem w ujęciu całorocznym (od stycznia do końca września) z 42 083 zarejestrowanym w Polsce autami. Drugie i trzecie miejsce, tak jak we wrześniu, należały odpowiednio do Skody (40 257 sztuk) i Volkswagena (24 608 sztuk).

Z kolei wśród modeli wrzesień należał tym razem do Skody Octavii (2 129 szt.), która wyprzedziła lidera z początku roku, czyli Toyotę Corolle (1 889 szt.), oraz Toyotę Yaris (1 363 szt.), Skodę Fabie (1 008 szt.) i Dacię Duster (922 sztuk).

Także w ujęciu całorocznym (styczeń-wrzesień) na fotelu lidera znalazła się Skoda Octavia, która o włos wyprzedziła Toyotę Corollę – różnica to zaledwie 422 samochody. Na trzecim miejscu, podobnie, jak we wrześniu znalazł się Yaris.

Top 10 sprzedaży nowych aut osobowych w 2020 roku

MIEJSCE MODEL SPRZEDAŻ (styczeń-wrzesień, w szt.)
1. Skoda Octavia 13 022
2. Toyota Corolla 12 600
3. Toyota Yaris 10 509
4. Skoda Fabia 9 265
5. Dacia Duster 8 204
6. Toyota RAV-4 6 099
7. Renault Clio 6 044
8. Toyota C-HR 6044
9. Volkswagen Golf 5 012
10. Fiat Tipo 4 906