Wyniki miesiąca

We wrześniu sprzedano ponad 155 tys. nowych samochodów ze znakiem VW na masce. Drugie miejsce zajął Ford (135 tys., a trzecie Opel wraz z brytyjskim Vauxhallem (109,5 tys.). Czwarty jest Renault (niecałe 103 tys.) i jest to ostatni producent, który przekroczył magiczną granicę 100 tys. egz. Piąty Fiat nie osiągnął nawet 90 tys., a szósty Peugeot miał wynik gorszy o 916 aut. Pierwszą dziesiątkę dopełniają takie marki jak Citroën, Toyota, Mercedes-Benz i BMW. Audi tym razem znalazło się poza Top Ten.

Rynek europejski we wrześniu 2009 – kolejność marek-Marka/modelSprzedaż [szt]Sprzedaż [szt]Zmiana [szt]Sprzedaż [szt]Sprzedaż [szt]Zmiana [%]-Okres9/20099/20089/09-9/081-9/20091-9/20081-9/09– 1-9/081.Volkswagen155 770133 94616,3%1 241 7551 197 8433,7%2.Ford135 142114 52018,0%981 446968 3981,3%3.Opel/Vauxhall109 531103 2056,1%821 872918 659-10,5%4.Renault102 87685 06420,9%775 757867 584-10,6%5.Fiat87 86977 40213,5%772 366753 3102,5%6.Peugeot86 95383 9863,5%737 881799 480-7,7%7.Citroën76 02268 12111,6%644 710674 929-4,5%8.Toyota71 41670 0741,9%539 069605 535-11,0%9.Mercedes-Benz57 94665 273-11,2%441 099541 952-18,6%10.BMW57 54159 216-2,8%429 639529 718-18,9%

Porównanie z wrześniem 2008

Sprzedaż Renault w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła o 20,9%, Ford odnotował wzrost o 18%. Volkswagen (+16,3%), Fiat (+13,5%), a ponad 10% ma na koncie jeszcze Citroën. Spadek odnotowały niemieckie marki premiowe jak BMW (-2,8%) i Mercedes-Benz (-11,2%).

Porównanie z wrześniem 2007W porównaniu z dziewiątym miesiącem 2007 roku obecna sytuacja na rynku nie wygląda już tak najlepiej. Jednak kilka marek odnotowało wzrost sprzedaży Volkswagen (+15,4%), Fiat (+12,2%) i Renault (+10,4%). Spadek odnotował Mercedes-Benz (-16,3%) i Opel/Vauxhall (-14,5%).

Rynek europejski we wrześniu 2009 – porównanie marek z wrześniem 2007-Marka/modelSprzedaż [szt]Sprzedaż [szt]Zmiana [%]Sprzedaż [szt]Sprzedaż [szt]Zmiana [%]-Okres9/20099/20079/09-9/071-9/20091-9/20071-9/09 – 1-9/071.Volkswagen155 770135 00015,4%1 241 7551 221 3201,7%2.Ford135 142127 9355,6%981 4461 002 372-2,1%3.Opel/Vauxhall109 531128 052-14,5%821 8721 032 989-20,4%4.Renault102 87693 20210,4%775 757895 084-13,3%5.Fiat87 86978 28912,2%772 366741 1194,2%6.Peugeot86 95392 804-6,3%737 881847 254-12,9%7.Citroën76 02274 3422,3%644 710723 975-10,9%8.Toyota71 41673 975-3,5%539 069695 410-22,5%9.Mercedes-Benz57 94669 232-16,3%441 099558 542-21,0%10.BMW57 541--429 639--

Wyniki w 2009 rokuVolkswagen jest liderem klasyfikacji w okresie od stycznia do września 2009 roku, ze sprzedażą 1.241.755 aut. To jedyny europejski producent, który przekroczył granicę 1 mln. Drugi w klasyfikacji Ford sprzedał o 260 tys. egz. mniej (dokładnie 981.446).

Porównanie z rokiem 2008W porównaniu z rokiem 2008 ponownie najlepiej wypadł Volkswagen, który odnotował wzrost sprzedaży o 3,7%. Zysk miał też Fiat (+2,5%) i Ford (+1,3%). Największe starty odnotowało BMW (-18,9%).

Porównanie z rokiem 2007Najlepiej w tym porównaniu wypadł włoski Fiat (+4,2%), przed Volkswagenem (+1,7%). Pozostali odnotowali straty. W tym roku jedynie Volkswagen przekroczył 1 mln sprzedanych egzemplarzy, gdy dla porównania przed dwoma laty w tej elicie był Opel i Ford.