Europejski rynek ma nowego lidera. Jest nim nowy Ford Fiesta, który zdetronizował Volkswagena Golfa.

Maly Ford jest liderem w Wielkiej Brytanii (+14,7 proc.) i we Włoszech (+87 proc.), ale warto podkreślić, iż na Półwyspie Apenińskim ponad połowę egzemplarzy sprzedano z instalacją LPG!

Trzecia pozycja przypadła Renault Clio. Jednak największy wzrost sprzedaży odnotował Opel/Vauxhall Astra, którego sprzedaż w porównywanych miesiącach (marzec 2009 i marzec 2010) wzrosła aż o 42,9 proc.

Rejestracje nowych samochodów w Europie – kolejność modeli w marcu 2010
Kolejność Model 3/2010 3/2009 Zmiana [%] Udział w rynku
1. FORD FIESTA 68 630 54 573 25,8% 4,17%
2. VOLKSWAGEN GOLF 56 845 48 189 18,0% 3,45%
3. RENAULT CLIO 43 879 31 606 38,8% 2,66%
4. OPEL/VAUXHALL CORSA 41 724 40 582 2,8% 2,53%
5. PEUGEOT 207 40 895 39 416 3,8% 2,48%
6. FORD FOCUS 39 661 34 723 14,2% 2,41%
7. OPEL/VAUXHALL ASTRA 39 121 27 370 42,9% 2,37%
8. VOLKSWAGEN POLO 36 922 38 403 -3,9% 2,24%
9. FIAT PUNTO 31 646 37 465 -15,5% 1,92%
10. FIAT PANDA 30 483 33 693 -9,5% 1,85%
- Razem 1 647 584 1 500 594 9,8% 100,00%

Ford okazał się najlepszy także wśród marek, gdzie był o prawie 1800 egzemplarzy lepszy od Volkswagena. Trzeci w klasyfikacji Renault odnotował znaczny awans do czołówki (+26,5 proc.).

Gorsze wyniki niż w analogicznym okresie 2009 roku odnotował Fiat (-4,3 proc.) i Toyota (-12,4 proc.). Najlepsza japońska marka wyraźnie straciła pozycję po spektakularnej akcji przywoławczej.

Rejestracje nowych samochodów w Europie – kolejnośc marek w marcu 2010
Kolejność Marka 3/2010 3/2009 Zmiana [%] Udział w rynku
1. FORD 169 871 145 605 16,7% 10,31%
2. VOLKSWAGEN 168 053 155 941 7,8% 10,20%
3. RENAULT 130 748 103 370 26,5% 7,94%
4. OPEL/VAUXHALL 123 466 117 391 5,2% 7,49%
5. PEUGEOT 116 732 98 431 18,6% 7,09%
6. FIAT 108 458 113 312 -4,3% 6,58%
7. CITROËN 95 737 80 492 18,9% 5,81%
8. AUDI 71 406 62 863 13,6% 4,33%
9. TOYOTA 69 365 79 203 -12,4% 4,21%
10. BMW 66 955 59 240 13,0% 4,06%
- Razem 1 647 584 1 500 594 9,8% 100,00%

Nieoczekiwanie najlepiej nowe samochody osobowe sprzedają się obecnie w Wielkiej Brytanii. Znaczny spadek odnotowały Niemcy, a wśród rynków na których sprzedano w marcu 2010 mniej samochodów niż w tym samym okresie minionego roku, znalazła się także Polska.

Rejestracje nowych samochodów w Europie w poszczególnych krajach – marzec 2010
Kolejność Kraj 3/2010 3/2009 Zmiana [%] Udział w rynku
1. Wielka Brytania 397 383 313 912 26,6% 24,12%
2. Niemcy 294 375 400 965 -26,6% 17,87%
3. Włochy 258 821 216 475 19,6% 15,71%
4. Francja 242 707 204 018 19,0% 14,73%
5. Hiszpania 124 988 76 505 63,4% 7,59%
6. Belgia 50 239 50 258 0,0% 3,05%
7. Holandia 45 171 34 348 31,5% 2,74%
8. Austria 33 270 26 477 25,7% 2,02%
9. Polska 29 655 31 107 -4,7% 1,80%
10. Szwecja 25 652 18 035 42,2% 1,56%
11. Szwajcaria 23 542 23 578 -0,2% 1,43%
12. Grecja 19 039 13 371 42,4% 1,16%
13. Czeska Republika 17 446 12 410 40,6% 1,06%
14. Portugalia 16 476 12 758 29,1% 1,00%
15. Irlandia 13 813 7 763 77,9% 0,84%
16. Norwegia 11 486 7 601 51,1% 0,70%
17. Dania 9 411 9 858 -4,5% 0,57%
18. Finlandia 9 119 10 737 -15,1% 0,55%
19. Słowenia 5 895 5 360 10,0% 0,36%
20. Luksemburg 5 806 4 768 21,8% 0,35%
21. Słowacja 5 679 7 239 -21,5% 0,34%
22. Wegry 4 431 9 401 -52,9% 0,27%
23. Cypr 1 193 1 458 -18,2% 0,07%
24. Estonia 864 895 -3,5% 0,05%
25. Litwa 501 653 -23,3% 0,03%
26. Łotwa 466 568 -18,0% 0,03%
27. Islandia 156 76 105,3% 0,01%
- Razem Europa 1 647 584 1 500 594 9,8% 100,00%