Logo
WiadomościAktualnościSpyker rezygnuje z modeli C12, skupia się na C8 i D12 Peking-to-Paris

Spyker rezygnuje z modeli C12, skupia się na C8 i D12 Peking-to-Paris

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Sytuacja finansowa firmy Spyker nie jest najlepsza i zmusza małego holenderskiego producenta do zmiany planów. Możemy więc zapomnieć o modelu C12 Spyder i limitowanej edycji C12 Zagato.

Spyker rezygnuje z modeli C12, skupia się na C8 i D12 Peking-to-Paris
Auto Świat
Spyker rezygnuje z modeli C12, skupia się na C8 i D12 Peking-to-Paris

Spyker opuszcza plany produkcji 12-cylindrowych supersportów i chce skupić się na produkcji modelu C8 i wprowadzeniu do produkcji off-roada D12 Peking-to-Paris. Modele C8 nadal będą dostępne w wersjach Spyder (kabriolet) i Laviolette (coupe ze szklanym dachem).

Hans Hugenholtz, CEO spółki Spyker, powiedział w wywiadzie dla MY Business Media, że produkcja modelu C8 będzie trwać, gdyż jest tańsza niż w wypadku pozostałych modeli marki, dodatkowo sprzedaż tego modelu stanowi najważniejszą część obrotów spółki.

Firma nie będzie marnować ważnych środków finansowych na modyfikacje silnika W12 firmy Volkswagen, ale nadal pozostaje nadzieja, że jednostka znajdzie swoje zastosowanie w modelu D12 Peking-to-Paris. Rozpoczęcie produkcji tego SSUV przesunięto na czwarty kwartał przyszłego roku, ale na razie nie wiadomo, gdzie auto będzie produkowane. „Jedną z możliwości jest produkcja w niemieckiej spółce Karmann, ale dotychczas niczego dokładnie nie uzgodniliśmy,” powiedział Hugenholtz.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: