Po 35 latach nazwa SsangYong Motor miałaby przejść do historii. Już tylko zgoda akcjonariuszy jest potrzebna, aby oficjalnie zmienić ją na KG. Ta, jak podał "The Korea Herald", ma zostać wydana na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, które odbędzie się w marcu 2023 r.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Zmiana nazwy ma zmaksymalizować mocne strony koreańskiego producenta samochodów. Kwak Jea-sun, prezes KG Group, podczas imprezy zorganizowanej przez koreańskie zrzeszenie dziennikarzy motoryzacyjnych powiedział, że "nazwa SsangYong Motor ma fanów z dobrymi wspomnieniami, ale ma też bolesny wizerunek". Kwak stwierdził również, że prostszym rozwiązaniem byłoby usunięcie z nazwy słowa "Motor", ale uznano, że zostanie zmieniona cała nazwa. W związku z tym zaistniała również potrzeba zweryfikowania logo marki, a także tożsamości korporacyjnej.

Znawcy branży motoryzacyjnej zauważają, że nowa nazwa może wskazywać na chęć przekształcenia producenta samochodów w firmę, która w przyszłości będzie wykraczała poza dostarczanie tradycyjnych aut i obejmie także tworzenie pojazdów elektrycznych i tych umożliwiających autonomiczną jazdę.

"Na obecnym etapie są to jedynie deklaracje i jeśli zostaną wdrożone, w pierwszej kolejności dotyczyć mogą rynku koreańskiego. Nie ma ponadto wiedzy, czy zmianie uległaby nazwa spółki SsangYong Motors, czy również marka samochodów. Jesteśmy w bliskim kontakcie z producentem w Korei i niezwłocznie poinformujemy o ewentualnych decyzjach w tym zakresie. Jednocześnie pragnę uspokoić, potencjalne zmiany będą długofalowym procesem i z perspektywy obecnych i przyszłych użytkowników nie ma żadnych obaw. W tym roku na polską premierę czeka nowy w gamie model Torres, a kolejne czekają na globalne debiuty" - powiedział Jerzy Prządka, członek zarządu SsangYong Auto Polska, Generalnego Importera SsangYong w Polsce.

SsangYong Motor jest najstarszym koreańskim producentem aut, a jego początki sięgają 1954 r., kiedy to rozpoczął działalność jako warsztat Ha Dong-Hwan. KG Group, obecny i czwarty już właściciel firmy, działa w branży chemicznej oraz stalowej i ma 61,86 proc. udziałów.