Chevrolet Sequel nawiązuje do samochodu koncepcyjnego General Motors, który pojawił się na światowych targach motoryzacyjnych na początku 2005 roku. Wczoraj w San Diego zaprezentowano w pełni funkcyjną wersję tego ciekawego eksperymentalnego samochodu z napędem na wszystkie koła.
Studium Sequel odzwierciedla wyniki kilkuletnich prac rozwojowych, do których GM zainwestowało miliard dolarów amerykańskich. Samochód wyposażono w układ kierowniczy i hamulcowy wykorzystujący technologię by-wire. Auto napędzane jest wodorem, tak więc układ napędowy nie emituje szkodliwych spalin. Moduł ogniwa paliwowego składa się z ogniwa, części wodorowej i powietrznej, układu chłodzenia i generatora wysokiego napięcia.
System jest w stanie dostarczyć moc 73 kW, która napędza dwa silniki elektryczne w tylnych kołach (+ jeden z przodu) oraz układ klimatyzacyjny i wentylacyjny, elektronikę pokładową i akumulator trakcyjny. Cały osprzęt jest w rzeczy samej prostszy od podobnego, prezentowanego w zeszłym roku w Zafirze HydroGen3, która przejechała na przełaj Europą i ustanowiła tym samym rekord w kategorii aut z tego rodzaju napędem.
Wysokonapięciowe akumulatory Li-ion o masie 65 kg, umieszczone przy tylnej osi, są kondensatorami energii wykorzystywanej podczas rozpędzania, podczas hamowania akumulatory są doładowywane. Dzięki temu auto może przejechać aż 480 km. 8 kg wodoru wtłoczono do trzech zbiorników pokładowych w środkowej części pojazdu pod ciśnieniem 700 barów, co daje dwa razy wyższe ciśnienie niż w wypadku studium Hy-Wire.
Architektura układu elektrycznego składa się z trzech systemów. Generator wysokiego napięcia dostarcza energię akumulatorom trakcyjnym, 42-voltowy układ elektryczny zapewnia pracę urządzeń by-wire, a 12-voltowy układ obsługuje zwykłe urządzenia elektryczne w kabinie, jak lampki czy zestaw audio.
Rozmiary zewnętrzne samochodu w całości wykonanego z aluminium to 4994 x 1966 x 1697 mm, rozstaw osi 3040 mm, masa własna auta osiąga 2170 kg, moc całkowita silników trakcyjnych to 110 kW (=2x25 kW + 60 kW), prędkość maksymalna wynosi tylko 145 km/h, a przyśpieszenie od 0 do setki odbywa się w mniej niż 10 sekund.