Długo oczekiwana i gorąco dyskutowana nowość na razie prezentuje się wyłącznie w specyfikacji dla rynku północnoamerykańskiego. Każdy prawdziwy fan rajdów na pewno słyszał już, że nowe Subaru Impreza pojawi się w dwóch wersjach nadwoziowych.
Pięciodrzwiowy hatchback jest nowością w ofercie Subaru, podczas gdy 4-drzwiowy sedan jest tradycyjnym przedstawicielem modelu Impreza. Obie odmiany mają chromowaną maskę, która ponownie ma przypominać o lotniczej historii firmy Subaru, chociaż w trochę innej stylistyce.
Amerykańskie Subaru Impreza otrzyma 4-cylindrowe jednostki typu bokser o pojemności 2,5 l. W wersji wolnossącej silnik oferuje 125 kW (170 KM) przy 6000 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 4400 obr./min. Turbodoładowana wersja tego samego silnika, która montowana będzie w kultowym Subaru Impreza WRX, produkuje moc 165 kW (224 KM) przy 5200 obr./min i moment obrotowy 306 Nm przy 2800 obr./min.
Karoseria nowego Subaru Impreza ma być lżejsza i sztywniejsza od poprzednika, w dodatku w kluczowych miejscach szkielet usztywniono przez dodanie stali o wysokiej trwałości. Silnik umieszczono jeszcze niżej niż dotychczas, uzyskując najniższy punkt ciężkości.
Większa karoseria oferuje przestronniejsze wnętrze, które w odróżnieniu od stylistyki nadwozia nie wywołuje tak gorących dyskusji. Największą nowością w wyposażeniu wnętrza jest nawigacja, którą zamontowano na konsoli centralne, wyposażona w złącze video jack i możliwość podłączenia odtwarzacza MP3.
Zasadniczą nowością są ramy drzwi, które mają zwiększyć sztywność nadwozia i zapewnić lepsze wyciszenie wnętrza.
W Subaru oczywiście nie zapomnieli o bezpieczeństwie podróżnych, tak więc w wyposażeniu standardowym znajdą się przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, system regulacji dynamiki jazdy VDC (Vehicle Dynamics Control) i ABS.
Na dokładniejsze dane musimy jeszcze zaczekać. Europejska specyfikacja Subaru Impreza najprawdopodobniej przedstawi się podczas jesiennych targów w Frankfurcie.
Galeria zdjęć
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki
Subaru Impreza na razie tylko dla Ameryki