Także rekreacyjny pojazd luksusowej marki Toyoty - Lexus RX300 - sprzedawany jest w Stanach Zjednoczonych już od 1998 r. Na tamtejszym rynku, gdzie wszelkie odmiany aut terenowych cieszą się wyjątkowym powodzeniem, należy do najlepiej sprzedających się samochodów w swojej grupie. W 1999 r. znalazł imponującą liczbę 73 500 nabywców, w pierwszym półroczu bieżącego roku sprzedano go aż w 43 750 egzemplarzach. Głównymi konkurentami wzorowanego na Toyocie Harrier Lexusa RX300 są w Ameryce Mercedes ML 320, BMW X5 3.0i, Ford Explorer, Land Rover Discovery, Infiniti QX4. Teraz przyszła kolej na Europę. RX300 pokazywany był od pewnego czasu na salonach samochodowych, jakby Lexus starał się wysondować szanse swojego SUV-a na tym terenie. A te okazały się zapewne niezłe, gdyż Japończycy zdecydowali się na premierę jeszcze tej jesieni. Pierwsza publiczna prezentacja odbędzie się podczas wystawy paryskiej na przełomie września i października. Nie od dziś wiadomo, że europejskie gusta, także te motoryzacyjne, różnią się od amerykańskich. Dlatego terenowy Lexus został przed wprowadzeniem do sprzedaży "zeuropeizowany". Zadania podjęli się specjaliści z technicznego centrum Toyoty w Brukseli. Konstruktorzy uznali, że styl jazdy Europejczyków różni się od preferowanego w USA i Japonii. W Europie jeździ się z większymi prędkościami, przyspieszenia są wyższe, a hamowanie ostrzejsze. Dlatego szczególnie dużo uwagi poświęcono modyfikacji zawieszenia, zainstalowano nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. W układzie hamulcowym zmieniono nie tylko tarcze i klocki, ale także siłownik wspomagania, pozwalający na lepszą kontrolę hamowania. Inżynierowie sporą wagę przywiązali do redukcji poziomu hałasu przy dużych prędkościach. Rezultat prac uznano za tak dobry, że zmiany dokonywane są teraz także w modelach przenaczonych na rynek amerykański i japoński.Subtelnemu "tuningowi" poddano także nadwozie terenowego Lexusa. Przeznaczony na rynek europejski RX300 otrzymał zaprojektowane na nowo, w bardziej sportowym stylu światła, osłonę chłodnicy i obręcze kół. Nowy jest także zestaw kolorów tapicerki i elementów wykończenia wnętrza.RX300 ma nadwozie samonośne i niezależne zawieszenie wszystkich kół. Napędzany jest 3,0-litrowym silnikiem V6 ze zmiennymi fazami rozrządu VVT-i o mocy 201 KM. W amerykańskich wersjach napęd przenoszony jest na przednią oś lub permanentnie na obie, u nas RX300 oferowany będzie wyłącznie z napędem na cztery koła.Wprowadzenie terenowego RX300 na rynki europejskie przyczyni się do zmiany wizerunku japońskiej marki, która dotychczas kojarzyła się tu wyłącznie z luksusowymi limuzynami.
SUV zeuropeizowany
SUV-y, nawet te europejskich marek, zanim pojawią się na naszym kontynencie, debiutują zwykle w Stanach Zjednoczonych. Tak było z Mercedesem klasy M, z BMW X5.