Suzuki B-King jako motocykl koncepcyjny zaprezentował się podczas tokijskich targów motocyklowych w roku 2001. Chodziło o motocykl z silnikiem z Hayabusy, który dodatkowo otrzymał turbosprężarkę, a jego moc sięgała granicy 176 kW (240 KM). Wielu motocyklistów zasmucił wtedy fakt, że B-King nie trafił do produkcji.
Jednak po pięciu latach od prezentacji prototypu wszystko się zmienia i pod koniec września 2006 zaprezentowano w Paryżu seryjną wersję Suzuki B-King. Sercem motocykla jest 4-suwowy 4-cylindrowy silnik o pojemności 1300 cm3 chłodzony cieczą, który pochodzi z hiperturystycznego modelu Hayabusa. W odróżnieniu od prototypu motocykl nie otrzymał doładowania.
Brytyjski serwis motorcyclenews.com opublikował informację, że jednostka napędowa Suzuki B-King dysponować będzie fascynującą mocą 135 kW (184 KM) przy 9500 obr./min i momentem obrotowym 147 Nm przy 7200 obr./min. Masa naked bike’u ma wynieść 240 kg. Żeby przenieść zawrotną siłę napędową na drogę opracowano specjalne opony.
Według informacji brytyjskiego portalu Suzuki opublikuje oficjalne dane modelu B-King 1300 na początku lipca.