Suzuki jako pierwszy producent motocykli powoli odkrywa swoje nowości na rok 2008. Nowa generacja modelu Hayabusa oczekiwana była już w tym roku, ale na rynku pojawił się supersportowy GSX-R 1000 K7, tak więc z powodów marketingowych premierę rynkową przełożono na przyszły rok.
Patrząc na nowe Suzuki Hayabusa jest jasne, że zmiany stylistyczne są raczej kosmetyczne. Nie ma się co dziwić, gdyż aktualna generacja długimi godzinami opracowywana była w tunelu aerodynamicznym, a ponieważ wynik jest więcej niż zadowalający, nie było powodu do wyraźniejszych zmian. Na przedniej owiewce znajdziemy lampę w kształcie klina, a po jego bokach wloty powietrza. Obok wlotów zamontowano kierunkowskazy.
Za dużym zbiornikiem o pojemności 21 l jest jednomiejscowe siodełko, a motocykl zakończony jest aerodynamiczną obudową, zamiast której można zamontować drugie siedzenie. Po bokach zamontowano końcówki układu wydechowego, którego kolektor wydechowy ułożono w hierarchii 4-2-1-2. Motor spełnia normę emisji spalin Euro 3.
Pod owiewkami ukryto 4-suwowy 4-cylindrowy rzędowy silnik chłodzony cieczą o pojemności 1340 cm3. Oprócz większej o 41 cm3 pojemności silnik otrzymał większy airbox, 16 nowych zaworów tytanowych, system SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve = dwa wtryskiwacze na cylinder), kute tłoki z powierzchnią SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), przysłonę dławiącą SET (Suzuki Exhaust Tuning) i wiele innych modyfikacji. Większość opisanych nowoczesnych technologii, pierwotnie zaprojektowanych dla motocykli wyczynowych, pojawiła się w tegorocznym litrowym GSX-R.
Suzuki nie podało niestety kluczowych informacji dotyczących mocy i momentu obrotowego, jednak brytyjski serwis motorcyclenews.com, odwołując się na źródła bliskie szefostwu Suzuki, mówi o mocy 146 kW (198 KM). Siła napędowa przenoszona będzie na tylne koło poprzez nowe sprzęgło z regulowanym poślizgiem, 6-biegową przekładnię i łańcuch. Wzorem GSX-R 1000 nowa Hayabusa otrzyma także trzy mapy wtryskowe z możliwością wyboru trybu przyciskiem na kierownicy.
Szkieletem całego motocykla będzie nowa odciążona rama aluminiowa o zwiększonej sztywności. W pełni regulowane zawieszenie składa się z widelca upside-down o średnicy rur 43 mm z przodu i wahacza z centralnym amortyzatorem z tyłu. W wyposażeniu nie zabraknie 17-calowych kół ze stopów lekkich z oponami 120/70 ZR 17 z przodu i 190/50 ZR 17 z tyłu. Na przednim kole zamontowano dwie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami promieniowymi, z tyłu pojawiła się jedna mniejsza tarcza. Masa netto nowego Suzuki Hayabusa będzie 220 kg, czyli o 3 kg więcej od aktualnego modelu.
Dane techniczneSuzuki GSX1300R HayabusaRok modelowy2008Rozmiary całkowite2 195 x 740 x 1 170 mmRozstaw osi / wysokość do siedzenia1 485 mm / 805 mmSilnik, pojemność4-suwowy 4-cylindrowy rzędowy, 1 340 cm3Skok x średnica tłoka81 x 65 mmStopień sprężania12,5:1Ilość zaworów / chłodzenie16 / cieczPrzeniesienie napędu / skrzynia biegówłańcuch / 6-biegowaRozmiar i typ kół17-calowe ze stopów lekkichRozmiar opon (przód/tył)120/70 ZR17, 190/50 ZR17Hamulce przód2x tarcza 310 mm, 4-tłoczkowe zaciski promienioweHamulce tył1x tarczaRamaodlewana rama aluminiowaZawieszenie przódwidelec USD, średnica 43 mmZawieszenie tyłwahacz, centralny amortyzatorZbiornik paliwa21 lMasa netto220 kg