Niekwestionowany król góry w stanie Colorado po raz kolejny nie miał sobie równych. Rekord podjazdu 10 minut 1 sekunda 408 tysięcznychustanowił w roku 2007. 59-letni Japończyk ściga się w Górach Skalistych od 1988 roku. Swoje pierwsze zwycięstwo w klasie odniósł w roku 1993, a klasyfikację generalną wygrał po raz pierwszy w 1995.

Chociaż tym razem nie udało się pobić rekordu i pokonać magicznej bariery 10 minut, Monster z czasem 10.15.368 zdominował rywalizację wklasie Unlimited, pokonując drugiego w klasie, dwukrotnego rajdowego mistrza świata Marcusa Gronholma z przewagą minuty i 13 sekund. W klasie Open Wheel zwyciężył Paul Dallenbach, osiągając drugi czas dnia 10:52.097.

Zwycięski samochód jest zbudowany na stalowej przestrzennej ramie rurowej z nadwoziem z włókien węglowych i kewlaru, które wzorowane jestna modelu Suzuki SX4.

Monster Sport SX4 to konstrukcja zbudowana specjalnie na górski wyścig Pikes Peak, podczas gdy wersja drogowa SX4to cieszący się dużą popularnością i uznaniem wśród klientów rodzinny model klasy crossover, oferowany na wielu rynkach świata, także wPolsce, dostępny z napędem 4x4, ułatwiającym jazdę w trudnych warunkach, szczególnie na śliskiej nawierzchni.

Specyfikacja techniczna - Monster Sport SX4 Hillclimb Special

Model bazowy: SUZUKI SX4Konstrukcja: stalowa przestrzenna rama rurowaNadwozie: włókna węglowe i kewlarSilnik: - model i pojemność H27A, 2736 cm3, podwójne turbodoładowanieMoc maksymalna: 885 KM / 8750 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 90,5 kgm / 6250 obr./minSkrzynia biegów: Sekwencyjna, 6-biegowaMasa (z kierowcą i paliwem): 1120 kgWymiary (bez przedniego i tylnego skrzydła): Długość 5300 mm, szerokość 1960 mm, wysokość 1500 mmRozstaw osi: 2818 mmOpony, obręcze kół: 285/60R18, 18x11J