SX4 Sedan to elegancka i praktyczna limuzyna, która powstała ze znanego już modelu SX4. Nadwozie zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie i łatwości w codziennym korzystaniu z samochodu. Dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu uzyskano wyjątkowo przestronne, wygodne i funkcjonalne wnętrze. Nawet osoby o ponad przeciętnym wzroście nie będą narzekać na brak miejsca. Dla Suzuki model SX4 sedan jest wyznacznikiem podróży w komfortowych warunkach.
Doskonałe - jak zapewnia producent - prowadzenie samochodu zapewniają między innymi: bardzo sztywne nadwozie oraz zawieszenie i układ jezdny, przejęte z modelu SX4 hatchback.
SX4 Sedan zapewnia pasażerom wysoki poziom komfortu, oferując wyjątkowo przestronne wnętrze, uzyskane dzięki typowej dla Suzuki wysokiej linii dachu. Ale model proponuje nie tylko komfort, ale także precyzję prowadzenia, odziedziczoną po SX4 hatchback, który z kolei był wzorowany na modelu Swift.
Podobnie jak w innych samochodach Suzuki, w SX4 Sedan łatwo odnaleźć filozofię projektowania "Way of life!".
Samochód będzie sprawiał radość z użytkowania i posiadania. SX4 Sedan produkowany jest w Japonii.
Sylwetka SX4 sedan jest elegancka i dynamiczna. Projektanci Suzuki, chcąc uniknąć wad i małej wysokości wielu limuzyn, podjęli wyzwanie stworzenia przełomowego projektu.
Nagradzana w przypadku Swifta, nowa koncepcja projektancka Suzuki, która była dostosowana do najnowszych trendów europejskich, została również zastosowana w przypadku SX4 Sedan. Bryła nadwozia, szeroki rozstaw kół i duże obręcze podkreślają pewność prowadzenia, oraz sugerują wizerunek samochodu dla aktywnych.
Ambicją projektantów Suzuki było stworzenie stylowego, eleganckiego i funkcjonalnego wnętrza.
Różne odcienie szarości i wysokiej jakości materiałów obiciowych wzbudzają poczucie luksusu. Są przyjemne zarówno w wyglądzie, jak i w dotyku. Zaokrąglona deska rozdzielcza współgra z wysoką liną dachu tak, aby wzmóc poczucie przestronności.
Zegary i przełączniki są rozmieszczone ergonomicznie Dlatego samochód obsługuje się łatwo i wygodnie. System audio został wyposażony w możliwość podświetlenia nocnego i nie razi kierowcy w oczy. System automatycznej klimatyzacji, w wyżej wyposażonych modelach, ma podświetlenie wokół pokręteł, co ułatwić ich obsługę podczas jazdy w nocy.
SX4 Sedan wykorzystuje wysoką linię dachu, która jest jednym z jego kluczowych atutów. Po wielu próbach znaleziono równowagę pomiędzy komfortowym wnętrzem dającym możliwie najwięcej miejsca, a elegancką sylwetką. Wysokość całkowita auta to 1545 mm. Taka wysokość nadwozia zapewnia odpowiedni poziom komfortu dla pasażerów, podróżujących w pozycji wyprostowanej, a przy tym doskonałą widoczność. Łatwe wsiadanie i wysiadanie z samochodu zapewniają wysokie odpowiednio wykrojone drzwi.
Tylne fotele są umieszczone wyżej od przednich, co zapewnia pasażerom szerokie pole widzenia. Taka różnica w wysokości siedzisk ułatwia komunikację pomiędzy pasażerami przednich i tylnych siedzeń.
Suzuki Swift zdobył wiele nagród za bardzo precyzyjne i wybaczające kierowcy drobne błędy prowadzenie. SX4 hatchback odziedziczył te cechy. Dodano do nich jeszcze większą stabilność. Z kolei SX4 Sedan otrzymał dodatkowo doskonałą dynamikę jazdy wraz z komfortem właściwym dla limuzyny.
SX4 Sedan z wersji hatchback przejął sztywne nadwozie i odpowiednio zestrojone zawieszenie. Kolumny McPherson'a i tylna skrętna belka zawieszenia, 15 calowe koła i opony, 1500 mm rozstawu kół z przodu, 1495 mm rozstaw kół tylnych zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy komfortem jazdy i poczuciem stabilności. Układ hamulcowy wyposażony we wspomaganie i wentylowane przednie tarcze hamulcowe pozwala zatrzymać auto skutecznie w bezpiecznej odległości od przeszkody.
Ekonomiczny silnik benzynowy 1.6 litra VVT dostarcza dużej mocy i momentu w całym zakresie obrotów. Elektronicznie sterowany zespół przepustnicy zapewnia dużą czułość i dobrą dynamikę. SX4 Sedan będzie dostępny zarówno z mechaniczną,5-biegowąskrzyniąocharakterystycesportowej,jakiwygodną4-biegową przekładnią automatyczną. Zawieszenie, hamulce i przełożenia skrzyni biegów są dostosowane do specyfiki europejskich dróg.
Konstrukcja nadwozia odznacza się sztywną i bezpieczną strukturą dzięki wzmocnionym elementom kabiny pasażerskiej. Z przodu i z tyłu pojazdu zaprojektowano strefy pochłaniające energię uderzenia. Przed skutkami zderzeń bocznych chronią tylne i przednie belkowe wzmocnienia drzwi.
Niezależnie od wersji 6 poduszek powietrznych (przednie boczne i kurtynowe) chronią kierowcę i pasażerów.
Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa ELR (pasy dla pasażerów przednich siedzeń wyposażone w napinacze i ograniczniki siły) należą do zestawu standardowego we wszystkich wersjach wyposażeniowych.
Wyposażenie zwiększające aktywne i bierne bezpieczeństwo zawiera system ABS z EBD. System ABS może być uzupełniony dodatkowo o ESP® (System stabilizacji toru jazdy).
Niebezpieczeństwo kradzieży samochodu niweluje seryjny immobiliser.
Wersja GLX (skrzynia manualna): 51 900 złotych;Wersja GS 2WD (skrzynia manualna): 56 900 złotych;Wersja GS 2 WD A/T (skrzynia automatyczna): 62 900 złotych;Dopłata do lakieru metalicznego: 1600 złotych.
Silnik:Typ silnika:Typ M16A WTCylindry / zawory:4 / 16Pojemność skokowa (cm3):1586Moc (kW / obr./min):79 / 5600Maksymalny moment obrotowy (Nm /obr./ min):145 / 4000Układ wtryskowywielopunktowyWłasności eksploatacyjne:Prędkość maksymalna (km/h):180 (170 automat)Przyspieszenie (0 - 100 km/h):10,7 (12,3 automat)Zużycie paliwa- miasto/poza/cykl mieszany (l/100 km):8,5 / 5,8 / 6,8 (9,8 / 6,4 / 7,6automat)Norma emisji spalinEuro 4Emisja CO2 (g / km) 165 (182 automat)Skrzynia biegów:5 biegowa mechaniczna, 4 biegowaautomatycznaWymiary i nośność:Bagażnik (l):515Pojemność zbiornika paliwa (l):50Masa pojazdu / dopuszczalna masacałkowita (kg):1190 / 1610Podwozie:Układ kierowniczyPrzekładnia zębatkowaHamulce przednieTarczowe, wentylowaneHamulce tylneGłówny i pomocniczy bębnowyZawieszenie przednieKolumny McPherson'aZawieszenie tylne Belka skrętnaOpony195/65R15