Niespodzianki nie było, nasza informacja sprzed kilku dni w pełni się potwierdziła! Kierowcami samochodów Suzuki SX4 WRC w sezonie 2008Toni zostali Toni Gardemeister oraz Per-Gunnar Andersson.

Wybierając dwójkę kierowców ze Skandynawii, Suzuki postanowiło sięgnąć po jedną z najbardziej znanych twarzy w świecie WRC, a także dać szansę w najbardziej prestiżowej serii rajdowej utalentowanemu juniorowi, zgodnie z zasadami swej strategii korporacyjnej w sporcie motorowym.

Dwójka kierowców oraz ich piloci Tomi Tuominen i Jonas Andersson zadebiutują za kierownicą SX4 WRC w Rajdzie Monte Carlo 24 stycznia 2008, którym Suzuki rozpocznie swój pierwszy pełny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

- Toni jest jednym z najlepszych kierowców na świecie z ogromnym doświadczeniem na każdym rodzaju nawierzchni, a w dodatku jest znakomitym i bardzo wartościowym testerem - powiedział Nobuhiro “Monster” Tajima, prezes Suzuki Sport i szef Suzuki World Rally Team. P-G to z kolei pierwszy i jedyny do tej pory kierowca, który dwukrotnie zdobył tytuł mistrza świata juniorów: samochodem Suzuki Ignis Super 1600 w 2004 i w tym roku za kierownicą Suzuki Swift Super 1600. Chcemy kontynuować tę dobrą współpracę. Wraz ze swymi pilotami Tomi i Jonasem stworzą oni bardzo silny zespół, który pozwoli nam skutecznie rozwijać konstrukcję naszego samochodu.

- Zawsze miło jest pracować w nowym zespole - stwierdził Toni Gardemeister. Suzuki to wspaniały zespół i jestem szczęśliwy, że mam okazję uczestniczyć w tym fascynującym projekcie. Czeka nas bez wątpienia dużo ciężkiej pracy, ale jestem przekonany, że przed nami jest wielka przyszłość.

Także P-G Andersson nie ukrywa swej ekscytacji nadchodzącym sezonem w WRC:

- Nie mogę się już doczekać pierwszego startu w barwach Suzuki World Rally Team. To będzie mój pierwszy sezon w WRC - mówi. Przed nami z pewnością sporo nauki. Należę do rodziny Suzuki od 4 lat i wiem, jak duży jest potencjał zespołu.

Program startów w WRC jest dla działu samochodów Suzuki jednym z najważniejszych przedsięwzięć ostatnich lat, między innymi z uwagi na możliwość zdobycia doświadczeń i wiedzy technicznej, pomocnych w pracach konstrukcyjnych nad nowymi modelami samochodów w przyszłości.

Wybór P-G Anderssona jest wynikiem strategii Suzuki w sporcie motorowym, opartej na zasadzie piramidy. Jej fundamenty to wspieranie lokalnych programów treningowych dla kierowców i wyszukiwanie młodych talentów. Następny stopień to narodowe puchary markowe, w których młodzi kierowcy doskonalą swe umiejętności, aby potem startować w prestiżowych zawodach międzynarodowych, które tworzą trzeci stopień piramidy. Dzięki tej strategii marka Suzuki, ciesząca się do tej pory opinią eksperta w dziedzinie pojazdów z napędem na 4 koła oraz w segmencie małych samochodów, rozpoczyna swą przygodę w najważniejszym serialu rajdowym na świecie.