Budowa nowych mostów przepraw drogowych przez Odrę i Regalicę w Szczecinie oraz dróg dojazdowych do nich to jedna z największych inwestycji drogowych zrealizowanych w tym mieście w ostatnich latach. Nowe obiekty powstały w ciągu ul. Autostrada Poznańska i zastąpią dwa istniejące mosty, które powstały jeszcze w latach 50 i dotrwały do dnia dzisiejszego. Ich stan techniczny był jednak bardzo zły i stanowiły "wąskie gardła" ważnego ciągu komunikacyjnego miasta. Nie spełniały one wymogów nośności, przejazd przez nie był ograniczony do pojazdów poniżej 20 ton i to przy zmniejszonej prędkości.

Inwestycja związana z budową nowych mostów rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku. W trakcie prac powstały dwa trzyprzęsłowe mosty zlokalizowane w ciągu ulicy Autostrada Poznańska i leżące w ciągu miejskiego odcinka drogi krajowej nr 31. Most nad Odrą ma ponad 205 m długości, a most nad Regalicą ma 227,5 m długości. Wybudowano także wiadukty dojazdowe do mostów o długościach odpowiednio 86m i 150,8 m (m. nad Odrą) oraz 150,8 m i 44,6 m (m. nad Regalicą). Obiekty mają nośność klasy A. Oznacza to, że mogę po nich jeździć pojazdy o masie do 50 ton. Wzdłuż mostów powstały chodniki. Przeprawy są oświetlone, zabezpieczone stalowymi barierami, zaopatrzone w sygnalizację nawigacyjną.

Cała inwestycja kosztowała około 83,44 mln zł. Miasto pozyskało na nią dofinansowanie z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport w wysokości 44,2 mln zł. Prace budowlane wykonało Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych przejęte przez firmę Bilfinger Berger Polska.

Powstanie nowych przepraw było pierwszym etapem przebudowy ulicy. Miasto planuje kolejne etapy przedsięwzięcia. Ul. Autostrada Poznańska ma zostać połączona z autostradą A6. W tym celu niezbędna jest budowa węzła przy ul. Morowej. To ma być kolejna część inwestycji. W następnym etapie wyburzone zostaną stare mosty i na ich miejsce wybudowane nowe przeprawy oraz nowa nitka jezdni.