System start/stop najwcześniej w roku 2009
Jung potwierdził oficjalne informacje o gamie silników dla nowego Superba. Technologia bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail jak na razie zastrzeżona będzie wyłącznie dla topowej 4-cylindrowej jednostki 2,0 TDI CR (125 kW/170 KM). Pozostałe silnik nadal wykorzystywać będą pompowtryskiwacze, szef Skody zapowiedział jednak, że uczyniono odpowiednie kroki, by jak najlepiej odizolować wnętrze od typowego klekotu i wibracji.
Kombi bazujące na dużej Skodzie zadebiutuje już pod koniec tego roku.
Najprawdopodobniej w związku z wprowadzaniem przez Unię Europejską rygorystycznych limitów emisyjnych do produkcyjnych modeli trafią nowe rozwiązania obniżające zużycie paliwa. Najwcześniej w roku 2009 w samochodach marki Skoda pojawi się system automatycznego wyłączania silnika w czasie postoju.
Yeti z napędem przednich i wszystkich kół
Dużym projektem i zupełnie nowym pojazdem w ofercie marki Skoda będzie SUV Yeti. Reinhard Jung potwierdził, że samochód oferowany będzie z napędem przednich lub wszystkich kół, podobnie jak pokrewny Volkswagen Tiguan. Podobieństwo nie ma być wyłącznie techniczne, ale również koncepcyjne. Wizualnie Skoda, jak i przygotowywany SUV Seata, będą odrębnymi samochodami.
Do Indii z "low-cost" modelem
Do milionowej produkcji, którą firma sobie wytyczyła, przyczyni się również nowy bardzo tani model dla rynków pozaeuropejskich. Jung powiedział dosłownie: Obecnie pracujemy nad prostym modelem podstawowym, który bazuje na poprzedniku Fabii. Niestety nie wyszczególnił, czy ma na myśli poprzednika pierwszej czy drugiej generacji Fabii.
Chodzi przede wszystkim o cięcie kosztów poprzez lokalizację produkcji. Prowadzimy rozmowy z indyjskimi dostawcami, żeby dowiedzieć się, co są w stanie produkować i co oferują. Podstawowym wymogiem u takiego samochodu jest przestronność, tak więc już teraz wiadomo, że nie będzie to mały miejski samochodzik, ale model z dużą ofertą miejsca, który będzie wytrzymały nawet w trudnych indyjskich warunkach eksploatacyjnych, zakończył Jung.
Źródło: Auto Motor und Sport