Aby zdobyć główną nagrodę, trzeba pomyślnie przejść kilkustopniowe eliminacje. Pierwszy etap kwalifikacji nastąpi 18 lipca w Warszawie. Kilkudziesięciu uczestników warszawskich eliminacji zostanie wybranych na podstawie kuponów zgłoszeniowych, które drukowane są w bieżącym oraz następnym numerze "Auto ŚWIATA" oraz w dzienniku "Super Express" (termin nadsyłania kuponów upływa 5 lipca). Eliminacje będą składać się z kilku konkurencji: jazdy gokartami na czas, konkursu wiedzy na temat Formuły 1 oraz sprawdzianu z języka angielskiego. Lekarz oceni również stan zdrowia kandydatów. Kilkunastu najlepszych pojedzie na kolejny etap, który odbędzie się w Wiedniu. Tam, na torze Teesdorf, specjalne szkolenie przeprowadzą dla nich kierowcy testowi McLarena. Następnie każdy z uczestników weźmie udział w konkurencjach sprawdzających umiejętności kierowania samochodem. W Wiedniu zostanie wybrany jeden finalista, który będzie reprezentować nasz kraj w międzynarodowym finale w Brnie.Finał konkursu West Race Day zostanie rozegrany pod koniec września. Reprezentant Polski zmierzy się z silną konkurencją zawodników z innych krajów. Wszyscy spędzą trzy dni na intensywnych treningach prowadzonych pod okiem czołowych kierowców Formuły 1 - Davida Coultharda, Kimiego Räikkönena, Alexa Wurza oraz kierowców testowych McLarena. Pierwszy etap finału, w którym zawodnicy zaprezentują swoje umiejętności za kierownicą samochodów Mercedes-Benz, wyłoni piątkę finalistów. To oni właśnie stoczą ze sobą ostateczną walkę o zwycięstwo w wyścigu samochodami Formuły 3000. Najlepszy z nich odbierze puchar z rąk Davida Coultharda, zwycięzcy tegorocznego Grand Prix Monako, oraz zasiądzie za kierownicą McLarena MP 4-16, aby wykonać finałową rundę na torze.McLaren MP 4-16 to samochód, w którym w ubiegłym sezonie jeździli dwukrotny mistrz świata Formuły 1 Mika Häkkinen i David Coulthard. W 2001 zawodnicy wygrali 4 Grand Prix, zdobyli 102 punkty i jako zespół zajęli drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Auta F1 rozwijają na torze prędkość do 358 km/h i przyspieszają do 200 km/h w 5 sekund. Samochód wyposażony jest w silnik V10 o pojemności 3000 ccm. Bolid ma półautomatyczną skrzynię biegów. Podczas wyścigu kierowca zmienia biegi średnio 3000 razy, jedna zmiana trwa od 20 do 40 milisekund. Co najmniej raz podczas Grand Prix zawodnicy muszą zjechać na tzw. pit stop, podczas którego 12 mechaników w ciągu 7-9 sekund zmienia opony i tankuje paliwo.
Szukamy kierowcy Formuły 1
Konkurs West Race Day umożliwia realizację marzenia, które podziela wielu ludzi na całym świecie - zasiąść za kierownicą bolidu Formuły 1 i poczuć dreszczyk wyścigowych emocji. Zwycięzca konkursu dołączy do nielicznego grona osób, które miały jedyną w życiu szansę kierowania prawdziwym bolidem Formuły 1.