Porozumienie, podpisane przez viceprezesa Fiata - Alfredo Altavillę i ministra gospodarki i rozwoju regionalnego Serbii - Mladjana Dinkica, zakłada powstanie nowej spółki, która przejmie fabrykę Zavodi Crvena Zastava położoną w miejscowości Kragujevac, ok. 130 km na południowy-wschód od Belgradu. Fiat, do którego należeć będzie pakiet większościowy w nowo powstałej spółce, zainwestuje w modernizację fabryki 700 mln euro. Z kolei strona serbska wniesie do spółki ok 200 mln euro w postaci zwolnień z podatków oraz innych dotacji.

Wprawdzie o nabycie zakładów Zastavy rywalizowało także kilka innych koncernów (m.in. Volkswagen oraz chiński FAW), to jednak od początku największe szanse dawało się Fiatowi, którego współpraca z Zastavą sięga lat pięćdziesiątych. Obecnie w Kragujevac wytwarzany jest model Zastava 10, który wytwarzany jest na licencji poprzedniej generacji Fiata Punto.

W tym roku planowana produkcja fabryki ma wynieść ok. 18 tys. aut. Jednak już w przyszłym ma ona się zwiększyć do ok. 200 tys., a w 2010 r. już nawet do 300 tys. samochodów. Oczywiście, z zakładów będą wyjeżdżać zupełnie inne modele niż obecnie. Na początku będzie to mały Topolino, zbudowany na skróconej platformie wykorzystanej w modelach Panda i 500, który będzie niejako następcą dwumiejscowego Fiata z 1936 r. Tym samym nie sprawdziły się pogłoski, iż model ten będzie wytwarzany obok Pandy i 500 w zakładach w Tychach.

Na 2010 rok przewidziane jest rozpoczęcie produkcji nieco większej Lancii, bazującej na Topolino, oraz nowego auta z klasy B, który dzięki swojej niskiej cenie ma rywalizować głównie z Dacią Logan.

Nie wiadomo jeszcze, co będzie z umową z General Motors. W lipcu ubiegłego roku podpisano porozumienie, dzięki któremu w fabryce Zastavy miała ruszyć produkcja nowego modelu na licencji Astry Classic II. W sumie przez 4 lata miało powstać 30 tys. egzemplarzy tego modelu.