Logo
WiadomościAktualnościTata: tanie auta od września w Polsce!

Tata: tanie auta od września w Polsce!

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Od września 2008 roku w przynajmniej 30 polskich salonach będzie można kupić samochody marki Tata.

Tata: tanie auta od września w Polsce!
Auto Świat
Tata: tanie auta od września w Polsce!

Tata: tanie auta od września w Polsce!

Od września 2008 roku w przynajmniej 30 polskich salonach będzie można kupić samochody marki Tata.

W pierwszym okresie na polski rynek trafią do sprzedaży cztery modele – dwa osobowe, jeden użytkowy i SUV. Zapewne największym hitem stanie się pięciodrzwiowy hatchback Tata Indica. Będzie on także oferowany w wersji kombi. Można spodziewać się, iż cena tego pierwszego modelu w wersji podstawowej będzie wyjątkowo konkurencyjna. Z nieoficjalnych informacji wynika, iż może to być nawet poniżej 30 tys. zł.

Znany już model Indica, który dostępny będzie w pięciodrzwiowej wersji hatchback. Jest to samochód łudząco podobny do Fiata Punto. Ma długość całkowitą 3675mm, szerokość 1605 mm i wysokość 1485 mm. Dwie jednostki napędowe spełniające normę Euro 4. Benzynowa o pojemności skokowej 1405 cm3 i mocy 62,5 kW przy 5500 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 120 Nm przy 3000 obr./min. Wysokoprężna common rail z turbodoładowaniem ma pojemność skokową 1396 cm3 o mocy 52 kW przy 4000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 140 Nm przy 1400-2750 obr./min.

Indigo SW, to kombi o wymiarach 4158 mm x 1625 mm x 1575 mm, ktore napedzane jest identycznymi silnikami jak wersja hatchback.

Jednak także i polscy miłośnicy motoryzacji oczekują na największy hit marki Tata, czyli model o nazwie Nano. Może on kosztować nawet ok. 6-7 tys. zł i z całą pewnością znajdzie wielu nabywców. Nie podano terminu wprowadzenie tego auta na rynki europejskie, ale można spodziewać się, iż stanie się to jeszcze w przyszłym roku.

Tymczasem w polskiej ofercie znajdą się również dwa większe modele. Pierwszy to pikap Tata TL, a drugi Tata Safari.

Safari to SUV o długości całkowitej 4650 mm, szerokości 1810 mm i wysokości 1925 mm. W ofercie ma dwa silniki wysokoprężne, ale tylko jeden spełna normy Euro 4. Jednostka wysokoprężna common rail z turbodoładowaniem o pojemności skokowej 2,2 l i mocy 103 kW przy 4000 obr/min oraz maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm przy 1750-2700 obr./min.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: