Czy rynek aut kolekcjonerskich dotknął kryzys? W Essen tego zjawiska nie było widać. Ceny lekko zwyżkują (rocznie o ok. 6-8 proc.), poszukujących - szczególnie modeli przedwojennych - jest mnóstwo. Tradycyjnie najdroższe są przedwojenne i powojenne (do lat 60.) modele Mercedesów, wszystkie modele Maybacha, Horcha, Aston Martiny, Bentleye, przedwojenne Alfy Romeo i BMW, wszystkie Bugatti, Duesenbergi, Facel Vegi, Jaguary - przedwojenne i powojenne do lat 60. Jednym z najdroższych wystawionych do sprzedaży w Essen modeli był przepiękny Mercedes 540 K Specialroadster. Cena? Do uzgodnienia, ale marząc o tym aucie trzeba mieć na koncie co najmniej 2 mln. euro.
Technoclassica Essen 2009: Zabytkowe auta na salonie.
To wszystko zgromadzone w 20 halach na powierzchni 100 tys. metrów kwadratowych (10hektarów)! Oto w największym skrócie wizytówka targów samochodów zabytkowych - Techno Classica w Essen. W tym roku przyjechało tu nieco ponad tysiąc wystawców z 28 krajów. W ciągu 5 dni (1-5 kwietnia) salon odwiedziło ok. 170 tys. zwiedzających. Znakomita większość to pasjonaci dawnej motoryzacji, chcący obejrzeć odrestaurowane cacka na kołach. Spora grupa - w tym autor tej relacji - to kolekcjonerzy poszukujący części i akcesoriów do swoich zabytkowych pojazdów. Essen to często ostatnia deska ratunku dla poszukujących oryginalnych części do oldtimerów. Szczególnie trudne do zdobycia są części do aut przedwojennych, na dodatek ich ceny są coraz wyższe.