Pierwsza generacja Fugi produkowana była od 2004 roku i zdobyła uznanie za niezawodność i właściwości jezdne. Te cechy producent także zachował w nowej generacji.
Do wyboru są dwa silnik. Oba mają sześć cylindrów, tyle tylko że mniejszy ma pojemność 2,5 i moc około 270 KM, a większy 3,7 l i około 330 KM. W aucie zastosowano nowe zawieszenie, które ma zapewnić jeszcze lepszy niż poprzednik kompromis pomiędzy sportowymi właściwościami jezdnymi a wysokim komfortem jazdy.
W Fudze nie brakuje elektronicznych gadżetów. Jednym z nich jest system LDP (Lane Departure Prevention), który ostrzega przed zjeżdżaniem z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu. System ten współpracuje z tempomatem. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest inteligentny pedał gazu, który pobiera dane z nawigacji, a w momencie zbliżania się do zakrętu automatycznie zwolni pojazd i aktywuje hamulce. Czy to już nie zza duża ingerencja elektroniki w poczynania kierowcy? Z kolei system CSA (Cornering Stability Assist) niweluje błędy kierowcy i nie dopuszcza do tego, by auto wpadło w poślizg. Rzadko spotykanym rozwiązaniem jest także system czterech skrętnych kół, który w mieście pomaga w manewrowaniu, a poza miastem, szczególnie w czasie pokonywania zakrętów, poprawia właściwości jezdne i zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
Znakomity dźwięk zapewnia system audio amerykańskiej firmy Bose z szesnastoma głośnikami i czternastokanałowym wzmacniaczem. Nowa Fuga ma długość 4945 mm, szerokość 1845 mm i wysokość 1500 mm. Rozstaw osi wynosi 2900 mm. Taki model w Europie byłby typowym przedstawicielem wyższej klasy średniej.
W Tokio prezentowana jest także wersja hybrydowa, w której silnik elektryczny wspomaga benzynowe V6. Będzie ona dostępna pod koniec 2010 roku.
Nissan Fuga to tak naprawdę Infiniti M, które niedawno miało swoją premierę i w przyszłym roku trafi na rynki europejskiej. W stosunku do Nissana, model M niewiele się od niego różni, ale na rynku amerykańskimoże być wyposażony w 400-konny silnik V8, a gdy trafi do Europy, pod jego maską znajdzie się turbodiesel V6 znany z Renault Laguny Coupé o mocy 265 KM.