Dla rynków zamorskich Toyota ma premiowa markę Lexus, która od kilku lat funkcjonuje także niezależnie w Japonii. Klienci mogą jednak tutaj wybierać luksusowe produkty oferowane bezpośrednio pod marką Toyota.
Jednym z takich modeli jestsedan klasy wyższej średniej z tylnym napędem o nazwie Mark X. Podczas salonu samochodowego w Tokio zobaczyliśmy jego nowa generację. Producent oczekuje miesięcznej sprzedaży na poziomie 3 tys. egz.miesięcznie.
Nowy design otrzymał elementy znane z Toyoty Avensis, a także inspirowane przednią częścią Lexusa IS. Przedni zderzak będzie oferowany w trzech wersjach – Standard/F Package, Premium/L Package lub Sports/S Package.
Wymiary zewnętrzne 4730 x 1795 x 1435 mm. Konkurentem z własnej stajni jest Lexus GS, który jest o 10 cm dłuższy.
Podstawowy silnik 2,5 V6 (4GR-FSE) o mocy 149 kW przy 6400 obr./min, znany jest z Lexusa IS 250, przejęty został z poprzedniej generacji. Za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej napędza on tylna oś (wersja Mark X 250G) lub wszystkie cztery koła (Mark X 250G Four).
Drugim wariantem jest silnik sześciocylindrowy o pojemności skokowej 3,5 litra, który stanowi podstawę oferty Lexusa GS 450h i RX 450h. Ma on moc 234 kW i maksymalny moment obrotowy 380 Nm i napędzane tylne koła.