Subaru dołącza do producentów aut hybrydowych. Studyjny Hybrid Tourer został wyposażony w benzynowy, turbodoładowany silnik bokser (Subaru jest jedyną firmą na świecie stosującą takie rozwiązanie) o poj. 2,0 l z wtryskiem bezpośrednim oraz dwie jednostki elektryczne zasilane bateriami litowo-jonowymi (z przodu o mocy 10 kW, z tyłu – 20 kW). Podczas normalnej jazdy auto napędzane jest tylko silnikiem spalinowym, natomiast przy niskich prędkościach i w trakcie ruszania uruchamia się tylny motor elektryczny. Główna funkcja przedniego silnika to generowanie prądu, jednak podczas dynamicznego przyspieszania także i on włącza się do napędu kół, dodając mocy i elastyczności. Tourer ma symetryczny napęd na 4 koła i automatyczną skrzynię biegów Lineartronic. Auto z agresywną stylistyką nadwozia i potężnymi drzwiami otwieranymi do góry pokazuje kierunek rozwoju przyszłych modeli koncernu.
Mitsubishi PX-MiEV
Mitsubishi pokaże dwa zaawansowane technologicznie koncepty. Pierwszy o wyglądzie SUV-a został wyposażony w system Plug-in Hybrid, złożony z silnika spalinowego 1.6 i dwóch elektrycznych. Może poruszać się w pełnym trybie elektrycznym, szeregowym lub równoległym hybrydowym. Ładowanie baterii odbywa się podczas jazdy (silnik spalinowy pełni rolę generatora) lub z domowego gniazdka. PX-MiEV ma napęd 4x4 i naszpikowane jest systemami wspomagania bezpieczeństwa jazdy. Drugi z modeli to dostawcza wersja i-MiEV – pierwszego seryjnego elektrycznego auta Mitsubishi (w Japonii od kwietnia 2010 r.).
Mazda Kiyora
Mazda skoncentruje się na prezentacji nowej gamy wydajnych i ekologicznych silników z serii Sky-G (benzynowy z wtryskiem bezpośrednim) oraz Sky-D (wysokoprężny), a także nowej automatycznej skrzyni biegów Sky-Drive. Ponadto japoński debiut będzie mieć studyjny model Kiyora, zapowiadający nową generację kompaktów. Auto jest wyposażone w: silnik z serii Sky-G o pojemności 1,3 l, 6-biegową przekładnię automatyczną Sky-Drive, najnowszą generację systemu i-stop (automatycznie wyłącza silnik podczas zatrzymania np. na skrzyżowaniu i uruchamia ponownie po zwolnieniu hamulca), układ odzyskiwania energii podczas hamowania i nadwozie z lekkich materiałów.
Nissan Land Glider
Nissan przedstawi nową koncepcję miejskiego pojazdu. W aucie o niewielkich wymiarach – zaledwie 1,1 m szerokości i 3,1 m długości – zmieszczą się dwie osoby (jedna za drugą). Land Glider porusza się dzięki dwóm silnikom elektrycznym zasilanym bateriami litowo-jonowymi. Po pełnym na-ładowaniu (z gniazdka) zasięg ma wynosić 95 km, a maksymalna prędkość – 64 km/h. Land Glider na zakrętach pochyla się maks. o 17 stopni, w zależności od prędkości i kąta skrętu, co poprawia stabilność pojazdu.
Toyota FT-86 Concept
To może być prawdziwy hit. Toyota wraca do segmentu sportowych aut z napędem na tylne koła. Koncept FT-86 jest bezpośrednim następcą ukochanego przez fanów driftingu modelu Corolla AE86, choć ma także cechy innego słynnego sportowca, czyli Celiki. Auto zaprojektowano przy współpracy Subaru, a w jego konstrukcji wykorzystano elementy z modeli Impreza i Legacy. Źródłem napędu FT-86 ma być 2-litrowy bokser o mocy 200 KM, który pozwoli przyspieszać do „setki” w mniej niż 7 s i rozpędzać się do 224 km/h. Do przeniesienia napędu wykorzystana będzie 6-biegowa, manualna przekładnia firmy Aishin. Dwudrzwiowe coupé o pięknych, dynamicznych liniach nadwozia ma szansę pojawić się w ofercie Toyoty już w przyszłym roku.
Druga nowość to elektryczne FT-EV II, będące rozwinięciem znanego już na rynku modelu iQ. Auto oferuje 4-miejscowe wnętrze, do którego dostęp zapewniają elektrycznie odsuwane drzwi. Do napędu wykorzysta silnik elektryczny, zasilany litowo-jonowymi bateriami. Japoński „maluch” ma rozpędzać się do 90 km/h, a po pełnym naładowaniu akumulatorów przejedzie do 80 km.
Honda CR-Z 2009
Głównymi atrakcjami stoiska Hondy będą 3 modele. Pierwszy – CR-Z Concept 2009 – to właściwie finalna wersja sportowego kompaktu hybrydowego. Auto wykorzystuje technologię IMA (Integrated Motor Assist), stosowaną już w modelach Civic Hybrid i Insight, w których zasilany z baterii silnik elektryczny umieszczono pomiędzy jednostką spalinową i skrzynią biegów (w CR-Z po raz pierwszy zastosowana będzie 6-stopniowa skrzynia manualna). Druga nowość – Skydeck – to koncepcja 6-miejscowego minivana z technologią IMA, w którym umieszczenie głównych podzespołów elektrycznych w środkowym tunelu umożliwiło wygospodarowanie funkcjonalnej i przestronnej części dla pasażerów, z trzema rzędami siedzeń. Trzeci model – E-NV – to auto demonstracyjne z zasilaniem elektrycznym (bez planów produkcyjnych).
Suzuki SX-4 FCV
Suzuki skorzystało z wieloletniej współpracy z General Motors w zakresie alternatywnych źródeł napędu. Pierwszy z konceptów – SX4 FCV – zasilany jest ogniwami paliwowymi i wodorem, drugi – Swift Plug-in Hybrid – wykorzystuje rozwiązania zastosowane m.in. w Chevrolecie Volcie. Napędzany jest silnikiem elektrycznym, a ponadto ma mały motor spalinowy, pełniący rolę generatora prądu. Litowo-jonowe baterie mogą być ładowane także z sieci 230 V.
źródło: Carscoop