Po paryskiej prapremierze Japonia w tym tygodniu doczekała się debiutu rynkowego nowego Aurisa. W komunikacie prasowym Toyoty podkreślany jest europejski design i to, że nowość została opracowana zarówno dla japońskiego, jak i europejskiego rynku. Wprowadzenie na rynek europejski zaplanowano na wiosnę 2007. Europejska premiera najprawdopodobniej odbędzie się podczas targów w Bolonii.
Pięciodrzwiowy Auris będzie w Japonii sprzedawany w sieci dystrybucyjnej Netz. Do dyspozycji będą dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe – 1,5 VVT-i (110 KM, 140 Nm) i 1,8 Dual VVT-i (136 KM, 175 Nm). Na rodzimym rynku Toyota zaoferuje obok wersji z napędem na przednią oś również odmianę z napędem na wszystkie koła. Rozmiary zewnętrzne specyfikacji japońskiej wynoszą 4220 x 1760 x 1515 mm, rozstaw osi 2600 mm, a rozstaw kół z przodu i z tyłu 1535 mm. W japońskiej ofercie znalazła się wyłącznie automatyczna skrzynia biegów Super CVT-i z siedmioma biegami.
Ciekawostką stylistyczną jest konsola centralna wrastająca w przestrzeń między przednimi fotelami, techniczną ciekawostką jest z kolei Eco Drive Indicator, kontrolka świecąca podczas eksploatacji silnika w najbardziej efektywnym zakresie obrotów.
Europejska wersja prawdopodobnie zaoferuje benzynowe silniki 1,4 l (97 KM), 1,6 l (124 KM) i doładowane jednostki wysokoprężne 1,4 l (97 KM), 2,0 l (126 KM) i 2,2 l (170 KM).