Auto Świat Wiadomości Aktualności Toyota bardziej wartościowa od Mercedesa i BMW

Toyota bardziej wartościowa od Mercedesa i BMW

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

W badaniu Best Global Brands 2012 Interbrand, Toyota po raz drugi z rzędu została ogłoszona najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie. Japoński koncern dodatkowo umocnił swoją pozycję względem zeszłego roku o 9%, oraz potwierdził silne miejsce w dziesiątce najbardziej wartościowych marek na świecie

Toyota bardziej wartościowa od Mercedesa i BMW
Auto Świat
Toyota bardziej wartościowa od Mercedesa i BMW

W rankingu Best Global Brands 2012 Top 100 znalazło się dwanaście marek samochodowych i jedna motocyklowa – Harley Davidson. Najwyżej, bo na 10. pozycji sklasyfikowana została Toyota. Kolejne dwie pozycje to: Mercedes-Benz i BMW. W elitarnej setce znalazły się jeszcze następujące marki: Volkswagen (39), Ford (45), Hyundai (53), Audi (55), Porsche (72), Nissan (73), John Deere (85), KIA (87), Harley Davidson (96). koncerny paliwowe reprezentuje jedynie Shell, sklasyfikowany na 75. pozycji.

Sukces Toyoty w badaniu jest tłumaczony przez Interbrand wyjątkową lojalnością i przywiązaniem klientów do marki, imponująco rozbudowaną ofertą modelową, najnowocześniejszą technologią hybrydową, oraz otwarciem na młodsze grupy klientów.

W czerwcu 2012 r. Toyota została ogłoszona także liderem rankingu Best Global Green Brand.

Ranking Best Global Brands jest konstruowany w oparciu o analizę zarządzania markami i inwestycjami czynionymi przez koncerny. Metodologia badania uwzględnia szereg wskaźników, w tym wpływ marki na całą organizację.

Tutaj zobaczysz ranking Best Global Brands 2012.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków