Prezentacja samochodu odbyła się przed Teatrem im. Wilama Horzycy w Toruniu w ramach festiwalu Bella Skyway.
Symbol C-HR to skrót od słów „Compact Hybrid Revolution”, które mają oznaczać połączenie sposób jazdy samochodu kompaktowego z napędem hybrydowym oraz nową stylistyką. Model jest propozycją dla tych, którym brakowało auta między Aurisem Touring Sports i modelem RAV4.
Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach. Stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design Research.
Bazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Na rynku zmierzy się ze swoimi głównymi konkurentami, jak Nissan Qashqai, Renault Kadjar czy Opel Mokka.
We wnętrzu na uwagę zwraca asymetryczna deska rozdzielcza, skupiona wokół kierowcy. Na jej szczycie umieszczono, przypominający tablet, 8-calowy dotykowy ekran nawigacji i pokładowego komputera, ukryty za taflą szkła. Specjalnie do tego modelu zaprojektowano dedykowany system audio firmy JBL o mocy 576 W z 8 głośnikami i subwooferem. Materiały wykończeniowe, jak skóra Nappa i satynowo-srebrne zdobienia są miękkie i przyjemne w dotyku, a klimat we wnętrzu buduje błękitne oświetlenie.
Podobnie jak Prius IV generacji, C-HR bazuje na nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), która zapewnia większą sztywność nadwozia przy mniejszej masie samochodu.
Pod maską znalazł się znany już z nowego Priusa napęd hybrydowy IV generacji o mocy 122 KM, zapewniający średnie spalanie na poziomie 3,7 l/100 km i możliwość holowania przyczep o masie do 725 kg. Układ hybrydowy składa się z silnika 1,8 o rekordowej, 40-procentowej sprawności cieplnej, połączonego z jednostką elektryczną. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-CVT.
Drugą, oferowaną dla nowego crossovera jednostką jest benzynowy silnik 1,2 Turbo o mocy 116 KM i maksymalnym momencie 185 Nm, połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub skrzynią bezstopniową w dwóch wersjach napędu – na przednią lub obie osie. Jednostka wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km.
Standardowo oferowany w C-HR pakiet Toyota Safety Sense nowej generacji obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control). Wykorzystano w nim najnowocześniejszą technologię radarową, która znacząco zwiększa zasięg oraz precyzję działania w porównaniu do popularnych rozwiązań stosowanych w systemach bezpieczeństwa czynnego dostępnych najczęściej na rynku.
Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku.