Toyota FJ zadebiutowała w roku 2003 jako koncept, a dzięki pozytywnej reakcji publiczności samochód trafił do produkcji seryjnej. Swoją stylistyką auto nawiązuje do modelu Toyota FJ40, terenówki produkowanej w latach 1960-84.

Toyota FJ przeznaczona jest na rynek północnoamerykański. Pod maską znajdziemy silnik 4,0 V6 o mocy 183 kW (249 KM) przy 5200 obr./min i momencie obrotowym 380 Nm przy 3800 obr./min. FJ z manualną 6-stopniową skrzynią biegów dysponuje stałym napędem na obie osie, wersja z 5-biegowym automatem otrzymała system napędu z dołączaną przednią osią.

Samochody z limitowanej edycji Trail Teams Edition wyróżniają się swoją kolorystyką kombinującą biały kolor karoserii z czarnym grillem, zderzakami, obudowami błotników, bocznymi listwami ochronnymi, lusterkami wstecznymi i relingami dachowymi. Pod maską znajdziemy ten sam silnik, jak w pozostałych wersjach, jednak z nowym układem wydechowym TRD (Toyota Racing Development), nowym filtrem powietrza, blokadą dyferencjału i systemem A-TRAC (aktywna kontrola trakcji). Zawieszenie otrzymało specjalne amortyzatory Bilstein i 16-calowe koła TRD z terenowymi oponami BF Goodrich. Podwozie Toyoty FJ z przodu i z tyłu obudowano specjalnymi panelami ochronnymi, z przodu zamontowano dodatkowe reflektory, a we wnętrzu znajdziemy dywaniki do każdej pogody.

Toyota FJ Trail Teams Edition powstanie w ilości 3200 egzemplarzy. Cenę auta firma na razie nie podała, ale sprzedaż rozpocznie się w lutym.