Jednocześnie japoński producent zamierza intensywnie inwestować w rozwój technologii ogniw paliwowych. Do roku 2015 ma powstać zupełnie nowa generacja ogniw paliwowych, pozwalająca na napęd aut na średnich dystansach.

W okresie pomiędzy 2011 i 2015 Toyota planuje sprzedaż aut hybrydowych na poziomie 1 mln egzemplarzy rocznie.

Kolejnym celem Toyoty jest ustanowienie aut "Plug-In-Hybrid" jako standardu dla samochodów osobowych na świecie. W roku 2012 do sprzedaży ma wejść Prius PHV, a jego sprzedaż ma być nie mniejsza niż kilkadziesiąt tysięcy sztuk rocznie.

Toyota zamierza także konsekwentnie obniżać poziom spalania paliwa we wszystkich produkowanych modelach tej marki. W porównaniu z rokiem 2005 średnie spalanie aut Toyoty ma zostać obniżone o 25 proc.

Także w produkcji aut klasycznych Toyota stawia na ochronę środowiska. Dotyczy to oszczędności materiałów i używanie komponentów nie zatruwających środowiska. Szczególnie dotyczy to procesu lakierowania aut. Do roku 2012 ilość odpadów produkcyjnych w japońskich fabrykach Toyoty ma zostać obniżona o 31 proc.