W rankingu Best Global Brands 2012 Top 100 znalazło się dwanaście marek samochodowych i jedna motocyklowa – Harley Davidson. Najwyżej, bo na 10. pozycji sklasyfikowana została Toyota. Kolejne dwie pozycje to: Mercedes-Benz i BMW. W elitarnej setce znalazły się jeszcze następujące marki: Volkswagen (39), Ford (45), Hyundai (53), Audi (55), Porsche (72), Nissan (73), John Deere (85), KIA (87), Harley Davidson (96). koncerny paliwowe reprezentuje jedynie Shell, sklasyfikowany na 75. pozycji.

Sukces Toyoty w badaniu jest tłumaczony przez Interbrand wyjątkową lojalnością i przywiązaniem klientów do marki, imponująco rozbudowaną ofertą modelową, najnowocześniejszą technologią hybrydową, oraz otwarciem na młodsze grupy klientów.

W czerwcu 2012 r. Toyota została ogłoszona także liderem rankingu Best Global Green Brand.

Ranking Best Global Brands jest konstruowany w oparciu o analizę zarządzania markami i inwestycjami czynionymi przez koncerny. Metodologia badania uwzględnia szereg wskaźników, w tym wpływ marki na całą organizację.

Tutaj zobaczysz ranking Best Global Brands 2012.