Toyota od lat pokazuje na największych salonach samochodowych, że nie myśli wyłącznie o czterokołowych pojazdach, ale pracuje również nad opracowaniem przeróżnych robotów i elektronicznych pomocników.
Robot Winglet zaprojektowano w ramach programu społecznego jako osobistego pomocnika do bezpiecznego i łatwego poruszania się. Chodzi o kompaktowy pojazd służący do codziennego transportu osób, który cechuje się łatwością obsługi i możliwością znaczącego poszerzenia mobilności jego użytkowników.
Winglet, który zajmuje powierzchnię kartki papieru formatu A3, składa się z silników elektrycznych, dwóch kół i czujników wewnętrznych, które bez przerwy analizują pozycję użytkownika i według tego regulują silnik elektryczny zapewniający stabilność. Przesuwaniem masy ciała można poruszać się do przodu, do tyłu i skręcać, tak więc eksploatacja pojazdu bezpieczna jest również w wąskich miejscach lub między przechodniami.
Toyota opracowała w sumie trzy różne wersje oznaczone jako L, M i S, które różnią się swoimi właściwościami jezdnymi. Klienci mogą wybierać wersję według swoich potrzeb – od „praktycznej” aż po „sportową hands-free” (nie wymagającą trzymania się rękami). Pojazd o masie 10-12 kg na jedno załadowanie trwające około godziny może przejechać 5-10 km.
Badania techniczne i marketingowe poprzedzą produkcję seryjną. Odbędą się one w Japonii jesienią 2008 na centralnym międzynarodowym lotnisku Centrair w pobliżu miasta Nagoya oraz w Laguna Gamagori, nadmorskim kurorcie w prefekturze Aichi. Testy w ruchu ulicznym rozpoczną się w roku 2009 w centrum handlowym Tressa w mieście Yokohama. Większą popularność rynkową pojazd ma zyskać w przyszłej dekadzie.