Nowy RAV4 otrzymał również nową, chromowaną atrapę wlotu powietrza. Wnętrze również nie przeszło rewolucyjnych zmian. Przede wszystkim skupiono się na nowych materiałach oraz kolorystyce, a także bardziej sportowej kierownicy. Więcej nowości znajdziemy pod maską samochodu. Inżynierowie japońskiego koncernu popisali nowym, dwulitrowym benzyniakiem osiągającym maksymalnie 158 koni mechanicznych. Generuje on maksymalny moment obrotowy na poziomie 196 Nm co pozwala na bardzo sprawne poruszanie się sporym i ciężkim autem. Napęd na koła przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów lub opcjonalnej przekładni Multidrive S. Atrakcyjność nowego motoru jest tym większa, iż w parze z lepszymi parametrami idzie niższe o 5 procent spalanie, w porównaniu do dotychczasowej dwulitrowej jednostki benzynowej oferowanej dotąd w "Ravce".Również w gamie diesli zaszły pewne zmiany. Silnik D-4D o pojemności 2.2 litrów dysponuje teraz mocą 150 koni mechanicznych, które dają kierowcy do dyspozycji moment obrotowy na poziomie 340 Nm. Dla tej wersji silnikowej dostępna jest automatyczna, sześciobiegowa skrzynia biegów Sports Direct Shift.
Toyota RAV4 - dyskretna kosmetyka
Kosmetyczne zmiany w wyglądzie samochodu są bardzo dyskretne i dla wielu pozostaną nie zauważalne. Ograniczono się do lekkich zmian w wyglądzie reflektorów oraz świateł tylnych, przeprojektowania zderzaków oraz umieszczenia kierunkowskazów w lusterkach bocznych.