Ogromna Toyota Land Cruiser oferuje wszystko, co może żądać klient w klasie największych SUV-ów. Producent twierdzi, że samochód może prawie wszystko, głównie dzięki wsparciu najróżniejszych systemów nowoczesnej elektroniki, całość zbudowano jednak na tradycyjnej podstawie. Tak więc nowy Land Cruiser V8 otrzymał konstrukcję ramową. Przeciw niemieckiej konkurencji Toyota stanie ze zmodyfikowanym 8-cylindrowym silnikiem 4,7 l VVT-i (212 kW/288 KM, 445 Nm) oraz z zupełnie nowym dieslem 4,5 D-4D V8 (210 kW/286 KM, 650 Nm). Silnik benzynowy w standardzie zblokowano z 5-biegowym automatem, jednostka wysokoprężna otrzymała 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Na rynek rosyjski turbodiesel trafi w nieco zmienionej formie, m. in. z 1800 do 1350 barów obniży się ciśnienie wtrysku paliwa.
Toyota szacuje, że rocznie sprzeda 100 tys. 8-cylindrowych Land Cruiserów, w tym 19,5 tys. trafi do Europy. W Rosji ma być sprzedawany każdy drugi Land Cruiser V8 z europejskiej puli (ok. 9 600 sztuk). Takie prognozy potwierdzają jak bardzo Toyota ceniona jest w Rosji. Głównymi atutami SUV-a Toyoty są masywna konstrukcja, luksus i właściwości w terenie. Pięcio- lub siedmiomiejscowy samochód ma rozmiary 4950 x 1970 x 1910 mm, rozstaw osi 2850 mm, a masa własna wynosi w zależności od wersji 2515-2640 kg.
Toyota Land Cruiser V8 2008Model4,7 VVT-i V84,5 D-4D V84,5 D-4D V8 (Skandynawia)4,5 D-4D V8 (Rosja)SilnikV8, benzynowyV8, turbodieselV8, turbodieselV8, turbodieselPojemność skokowa [cm3]4664446144614461Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]212 (288)/5400210 (286)/3600195 (265)/3400173 (235)/3200Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]445/3400650/1600-2800650/1600-2600615/1800-2200Prędkość maksymalna [km/h]200210--Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]9,28,2--Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]14,410,2--