Duże znaczenie przedstawiciele Toyoty przypisują większej sprzedaży na rynku północnoamerykańskim, gdzie z powodu wysokich cen paliwa rośnie popyt na oszczędne samochody. Również w Europie Toyota w pierwszym półroczu zwiększyła sprzedaż. W Europie sprzedano od stycznia do czerwca 661 tysięcy samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 14%.

Ogólnoświatowa sprzedaż samochodów należących do koncernu Toyota Motor Corp. w pierwszym półroczu wzrosła do 4,71 mln samochodów, podczas gdy marki koncernu GM sprzedały 4,67 mln pojazdów.

Niedawne trzęsienie ziemi spowodowało przestój w produkcji kilku japońskich producentów, co dotknęło także Toyotę, zwłaszcza z powodu przestoju w dostawach komponentów od poddostawców. Produkcja ponownie ruszy w przeciągu bieżącego tygodnia. Jak przestój wpłynie na całkowitą produkcję światowych koncernów dowiemy się w październiku.