W siedzibie Toyota Motosport GmbH w Kolonii odbyło się spotkanie dla mediów. Prezes TMG, Yoshiaki Kinoshita, poinformował o planach firmy i pracach rozwojowych nad kilkoma modelami.

Po pierwsze TMG w niedalekiej przyszłości stanie się filią Toyoty, w której będą przygotowywane zarówno sportowe odmiany cywilnych samochodów (coś na wzór AMG dla Mercedesa) jak i typowe pojazdy wyczynowe. Obecnie mówi się o aucie klasy WRC i powrocie do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata.

Bazą pod rajdówkę miałby być Yaris, wyposażony w światowy silnik 1.6 turbo. Co ciekawe, prace rozwoje nad tym motorem są już na ostatnim etapie i wkrótce zostanie poddany intensywnym testom. W Kolonii Yoshiaki Kinoshita potwierdził, że docelowo jednostka ma trafić do samochodu klasy WRC.

Niemniej jednaj, prezes TMG przyznał, że przed firmą stoi jeszcze wiele wyzwań zanim projekt ujrzy światło dzienne. Rajdowa działalność Toyoty zakończyła się 1999 roku i wielu specjalistów od tego czasu opuściło mury przedsiębiorstwa. Brakuje doświadczonych pracowników i wiedzy, którą ze sobą wynieśli.

Kinoshita na pytanie kiedy samochód klasy WRC będzie gotowy, odpowiada, że wstępny plan zakłada rok 2014, o ile TMG wyrobi się z projektem. Informuje jednak przy tym, że wiele zależy od sytuacji finansowej całego koncernu. Być może Toyota wróci do WRC kosztem startów w wyścigach długodystansowych. Może też okazać się, że firma będzie prowadzić obydwa programy równolegle lub, w najgorszym wypadku, będzie musiał zrezygnować z jednego i drugiego.

Szansę na udział Toyoty w WRC wynoszą obecnie 50%. Iskierką nadziei jest gotowy do startów Yaris w specyfikacji R1, który niebawem przejdzie pierwsze jazdy testowe.