Auto Świat Wiadomości Aktualności Transtar Dagger GT: sen o dwóch tysiącach koni i 500 km/h

Transtar Dagger GT: sen o dwóch tysiącach koni i 500 km/h

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Rekordzistami prędkości byli Amerykanie, Niemcy i Brytyjczycy, ale próbowali także i inni. To wielkie wyzwanie dla każdego lubiącego szybką jazdę

Transtar Dagger GT: sen o dwóch tysiącach koni i 500 km/h
Auto Świat
Transtar Dagger GT: sen o dwóch tysiącach koni i 500 km/h

Jednak największą prędkość na drodze publicznej osiągają od siedemdziesięciu lat Niemcy. Natomiast przed tygodniem na zamkniętym torze rekord ustanowił Francuz. Pomysł stworzenia supersportowej rakiety szos był prosty. Auto musi mieć silnik o mocy ponad 2000 KM i osiągać prędkość maksymalną przynajmniej 500 km/h.

Przygotowaniem jednostki napędowej może zająć się Tom Nelson, który już potrafił „wzmocnić” do 1800 KM (1325 kW) silniki Corvette LS7. Jednak co innego auto produkcyjne a co innego prototyp. Dagger GT może mieć jednostkę o mocy 2018 KM (1493 kW) i maksymalny moment obrotowy 2710 Nm.

Podwozie tego pojazdu tworzy rama rurowa, a karbonowe nadwozie ma długość całkowitą 4,88 m, szerokość 2,13 m i wysokość tylko 1,12 m. Opór powietrza wynosi 0,26! Warto dodać, iż Dogger GT nie ma żadnych wysuwanych spoilerów ani regulowanych elementów poprawiających aerodynamikę. Pojazd jeździ na 20-calowych kołach z oponami o szerokości 325 mm z przodu i 21-calowych i 375 mm z tyłu.

Czas na dane techniczne. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi tylko 1,6 sekundy, a prędkość maksymalna 505 km/h! przy prędkości 480 km/h zużycie paliwa wynosi 15 l. Niewiarygodne? Zapewne, bo w rzeczywistości parametr ten oznacza konsumpcję paliwa w ciągu 1 minuty. Natomiast do zatrzymania ze 100 km/h potrzeba 30 metrów.

Wykonawcy tego superpojazdu nie korzystają z żadnych nowych i nieznanych materiałów. Stąd też nie muszą ich testować. Designer zajmuje się Phil Frank, który ma na swoim koncie m.in. Saleen S7. Cena 450 tys. dolarów.

Jednak szkoda, że będzie to kolejny projekt, który pozostanie jedynie w głowach twórców, a najnowszy Dogger GT nie wyjedzie nawet z ekranu komputera grafika.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: